:roll:
Delitraiteur: strategische ontwikkeling
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Zopas werd met de opening van een bijkomend verkopspunt in Vlaams Brabant, een nieuwe stap gezet in de versterking van de Vlaamse aanwezigheid van Delitraiteur. Het nieuwe verkoopspunt in Boortmeerbeek wordt beheerd als filiaal.
s Morgens kan er een express formule meegenomen worden aan 3.25 (koffie / croissant / sinaasappelsap). Voor de lunch wordt er een gevarieerde keuze aan klaargemaakte gerechten, salades of sandwiches aangeboden. De klanten zullen er eveneens een brede keuze aan kwaliteitsproducten vinden om hun smaakpapillen te verwennen...
De binneninrichting van de winkel (van type III) stelt de kernproducten van Delitraiteur in de kijker: de producten van Coste, Daily Delices Light, de verse « traiteur » gerechten, .... De strategie van Delitraiteur is duidelijk: het merk wenst haar positie in de distributie en de horeca te versterken, haar verkooppunten in België en op internationaal vlak te ontwikkelen en haar burgerzin verder te zetten.
Delitraiteur ontwikkelt zich als een zelfstandige groep die verschillende commerciële concepten exploiteert: hypermarkt, supermarkt, buurtwinkel, tuincentrum, dierenwinkel, cybermarkt. Deze exploitatie kan de vorm aannemen van filialen, leden of franchisenemers.
Men richt zich op geografisch geconcentreerde gebieden: bepaalde regios in Frankrijk (met inbegrip van de overzeese gebieden), België en Luxemburg. Tegen eind 2010 openen nog 5 nieuwe verkoopspunten in België: Grimbergen, Braine-le-Comte, Luik, Aartselaar en Kontich. Na Parijs, september 2009, zijn er plannen om twee andere winkels te openen eind 2010. In 2012 wil Delitraiteur zich uitbreiden in Luxemburg met 2 verkoopspunten. In de langetermijnontwikkeling, wordt de integratie in de stad, milieuvriendelijkheid en het aspect van duurzame ontwikkeling non stop nagestreefd.
Bij Delitraiteur wordt de winkel ingericht als een menukaart met eerst het ontbijt en dan achtereenvolgens de lunch, de aperitiefhapjes, de toasts & tapas, de voorgerechten, de hoofdschotels en op het einde van de rij de nagerechtjes. De zoektocht naar een verfijnde maaltijd wordt plots veel eenvoudiger en vraag ook minder tijd. Ook de merchandising van de producten onderscheidt zich van deze in de andere winkels: het idee is om de klant op een aangename manier de mogelijkheid te bieden om ter plaatse dingen te kopen en te verbruiken. RVH.
|