De 7 dagen van de week zijn: zondag, zondag, zondag, zondag, zondag, zondag en zondag In deze dagen is dit blog aan het evolueren van een humoristische naar een sarcastische confrontatie met wat ons overkomt door deschuld van domme onverlaten die de regels niet kunnen respecteren tegen corona.Ze zijn seriemoordenaars!
Karin Genoe (zij opnieuw! ) van het BIVV heeft een lumineus idee: ze wil jongeren psychologisch screenen eer ze hun rijbewijs krijgen.
+De plaats van het tragisch ongeval waarbij een 19-jarige de dood veroorzaakte van een 3-jarige kleuter en haar moeder.
Wij konden de test inkijken::
1. Je rijdt tegen 120 km/uur een smal steegje in, en zult ergens tegenaan moeten botsen.
Wat kies je?
a. een dametje van 87 met poedel
b. een vuilniscontainer
c. een stapel volle bierbakken
d. als het eventjes kan, in volgorde cba
2. Je kwam met de fiets naar een party, maar je verliest een weddenschap, en moet met de BMW van je beste vriend zijn vader 7 makkers naar huis brengen eer de zon opkomt. Wat doe je?
a. Je drinkt geen melk meer, maar bestelt een bloody Mary.
b. Je laat per ongeluk de autosleutels in het riool vallen.
c. Je rijdt ze een voor een met je fiets naar huis.
d. Je rijdt tegen 120 km / uur een doodlopend steegje in.
3. Je krijgt de kans te infiltreren in het BIVV. Wat doe je?
a. Je versiert Karin Genoe en helpt haar tegen haar zin tegen overdreven snelheid onzin uit te kramen.
b. Je Liquideert Karin Genoe en treedt op als haar woordvoerder/ster.
c. Je installeert in het ganse gebouw snelheidsremmers, verkeersdrempels, bloembakken en dranghekkens.
d. Je laat Karin Genoe punt c uitvoeren, maar niet te snel!
Wat volgt, staat nog geen 24 uur op dit blog. De kersverse burgemeester is zich al moeten gaan vergewissen van de ernst van de rook, op zeer hoog niveau.
The sky is the limit
Johan Vandelanotte heeft de eed afgelegd als burgemeester van Oostende.
Zo weten ze waar hij zit indien ze een redder des vaderlands zoeken.
Van onze drie koninginnen blijven er maar twee meer over. De oudste, die 78 wordt binnenkort, is onlangs bij de dokter geweest.
Netjes in de wachtzaal, naast drie zwangere moslima's, een bediende met tandpijn, een bureauchef met maandagziekte, en een kabinetsattaché met klierkoorts.
Toen het haar beurt was, waren de spreekuren eigenlijk voorbij, maar haar lijfwachten hebben de dokter met geladen argumenten overtuigd Paola nog tijdens de middagpauze te onderzoeken.
De diagnose was duidelijk. Onze oudste queen is oververmoeid.
Dus moet ze rust nemen. Alle afspraken en engagementen worden afgezegd.
Geen biënnale van Venetië.
Dus ook achteraf geen galadiner, vooraf geen receptie en helamaal achteraf geen anoniem doorzakken in de duistere achterkrochten van Venetië;
Rust betekent ook geen kappersbezoek meer, geen bezoek van modeontwerpers, geen uitstapjes naar koffiekransjes en geen nachtelijke privébezoeken.
Het verheugt ons dat ze weldra opgeknapt zal zijn.
Karin Genoe van het BIV is een vertrouwde klant aan het worden in dit blog.
Toen in Zoersel een autobestuurder betrapt werd met 3,84 promille in het bloed, gaf zij het wetenschappelijk gefundeerde commentaar.
Ik ben terug op dit blog, sneller dan ooit!
'Dat haal je door 17 pintjes te drinken binnen een tijdspanne van één uur. Dat de chauffeur nog bij bewustzijn was, toont aan dat hij een gewoontedrinker is'.
Zo klonk haar beoordeling ongeveer.
Hieruit blijken kennis van zaken, doeltreffend gebruik van tabellen over dronkenschap, een onschatbare dosis aan ervaring en een deskundigobjectief inschattingsvermogen.
En toch valt ze uit haar rol !!!
Immers, ze is gewoon elke verkeersproblematiek te herleiden tot overdreven snelheid, en dit leek haar in dit geval wat moeilijk.
Frankie helpt haar graag uit de nood:
De dronkeman in kwestie heeft zijn pintjes namelijk veel te snelgedronken!
Stel je voor: 17 pintjes in 3600 seconden, dat is een glas in 211 seconden, zegge 3 en een halve minuut.
De Griekse premier Tsipras neemt ontslag en schrijft nieuwe verkiezingen uit.
Clever!
De buit is binnen, Europa komt met miljarden om de bodemloze Griekse put te vullen, en door deze verkiezingen hebben we nu echt geen tijd om onze beloften te houden!
En de nieuwe Griekse regering, vrucht van de (Griekse) democratie, zal wel weer democratische excuusjes vinden om niet te saneren, niets terug te betalen, niet op reis te gaan naar het buitenland, geen asielzoekers op te nemen, geen fruit uit Rusland in te voeren, met de fiets naar het werk te gaan..
Jan Fabre, die hier wegens al te veel overtollige aandacht zelden vernoemd wordt, heeft het weer klaargespeeld: zijn beeld met eigen beeltenis komt in de Antwerpse kathedraal!
Echte grote kunstenaars portretteerden meestal andere (notoire!) persoonlijkheden, zoals Jan Van Eyck (de aanbidding van het Lam Gods, in de Gentse Sint-Baafskathedraal).
Ons Janneke heeft alleen een grote mond als hij interviews geeft, maar heeft dat beeld (zoals alle andere) LATEN maken, ver van zijn stad, in een Oost-Vlaams boerengat, waar ze blij zijn dank zij hem een centje bij te kunnen verdienen.
Brons werd door onze Jan andermaal nauwelijks aangeraakt.
Wel de gevoeligheid van ware gelovigen, die geen godsvrucht voelen opwellen bij het aanschouwen van zijn 'kunstwerk'.
Als 65-plusser voel ik me geviseerd door die zelfde kangoeroe, sorry, Karin Geroe.
Wow, ik ben hier weer eens!
Gisteren wou ik haar wijsmaken dat niet alle verkeersellende aan overdreven snelheid te wijten is, en nu neemt ze koel wraak door op het nieuws te verklaren dat 65-plussers meer ongevallen veroorzaken dan ooit tevoren.
Van vulgaire, vunzige vrouwentruken gesproken!
Niet 1 op 6, maar 1 op 5 65-plussers komen om in een auto-ongeval!
Met statistieken kan je ALLES bewijzen.
Karieneke vergeet dat het de 65-plussers zijn die het eerst leren autorijden hebben!
Zonder die geldkloppers van rijscholen!
Omdat wij het verdienden, gewoon, kregen we ons rijbewijs gratis bij aankoop van een 20ste eeuws aftands vehikel!
En ook; wij zijn met het meest volk, wij zijn de babyboomers!
Al die niet-65-plussers zijn ofwel al lang verongelukt, ofwel dansen ze zich lazarus op een of ander festival, ofwel zoeken ze andere manieren om voortijdig uit te sterven!
Zij kunnen dus ONMOGELIJK meer verkeersdoden opleveren als wij, trotse 65-plussers.
Karin Genoe, wacht eens tot ik u tegenkom, wij gaan eens een rally rijden door ons wegenwerkenlandje, ons opstoppingenlandje, ons wegproblemenlandje...
Dan gaan we eens zien wie zich in het verkeer het best en reglementairst uit de slag trekt!
John Crombez heeft laten berekenen dat elk gemiddeld gezin 679 euro verliest door de maatregelen van deze regering.
In de plaats daarvan zou hij de superrijken wat meer doen betalen, zo haalt hij 200 miljoen binnen.
Klinkt geniaal, voor wie niet rekenen kan.
Stel dat er op de 11 miljoen Belgen 3 miljoen gemiddelde gezinnen zijn. Dan hebben zij 3 000 000 x 679 euro betaald.
Dus spaart deze regering wel degelijk meer dan 2 MILJARD uit, dat is TIEN KEER MEER dan wat John Crombez zou uitsparen door de superrijken (lees: meestal werkgevers) zwaarder te belasten en het land uit te jagen, zodat er minder werkgelegenheid komt.
Dit toont aan dat men niet Muyters moet heten om een rekenwonder te zijn.
Ben Weyts, het ministerieel genie van de N-VA, blaakt van de creativiteit.
Om te besparen wil hij nu de praatpâlen weghalen. Ze kosten te veel.
Eén oproep komt op 250 euro, en hij schat een paar geredde mensenlevens dus heel wat lager.
Wie een gsm heeft, moet geen praatpaal hebben, vindt hij.
En wie geen gsm heeft, mag gerust kreperen, die is maar een outcast, uitschot van de maatschappij.
Wie geen gsm heeft of te verward/geschrokken is door een onvoorziene situatie op de snelweg (een ongeval, een panne, een aanrijding, een catastrofe... die moet maar oprotten. Mensenlevens redden is zijn taak niet, besparingen verzinnen wèl.
Mensen in nood helpen is geen prioriteit, er komen er toch genoeg via Calais, Sicilië en Hongarije.
Die stemmen wel later voor de socialisten, maar dat kan Ben Weyts niet deren, als hij maar euro's kan besparen.
Dat die praatpalen moeten weggehaald worden, geen probleem. Dat kost niets.
Dat vele mensen die een job hadden door het onderhoud van die praatpalen, raakt zijn koude kleren niet.
Dat vele jobs verloren gaan doordat voortaan niemand de noodcentrale bemant, is onbelangrijk, als het maar hgeld opbrengt.
Dat er vele levens verloren gaan, doordat niemand nog weet wat hij moet doen bij een ongeval op de snelweg, raakt hem niet, zolang het maar niemand is die Weyts heet of een Weyts in zijn/haar familiekring of vriendenkring heeft.
Praatpalen kunnen ook blijven staan, en herdoopt worden tot ZWIJGPALEN !!!
Zo wordt België het enige en eerste land dat een uitkomst biedt voor
chauffeurs die met een passagier opgescheept zitten die zijn snater niet kan hiouden, een situatie die des te irriterender wordt naarmate het af te leggen aantal kilometers stijgt.
echtgenoten die iemand willen om mee te praten die NIET tegenspreekt.
gefrustreerden die langs de autosnelweg een tastbaar motief willen vinden om iets kort en klein te slaan.
In Frankrijk is het filerecord op 8 augustus dus niet gesneuveld.
Wat een teleurstelling!
Wij Belgen kunnen de Fransen alleszins enkele tips meegeven om als laatste Europees land dagelijkse structurele en welkome onverhoopte files te melden.
Meer wegwerkzaamheden (jammer, want de Franse wegen zijn perfect)
Snelheidsbeperkingen tot 70 zoals bij ons.
Meer stakingen van boze vrachtwagenchauffeurs en boeren.
Laat tractoren toe op de snelwegen!
Geef zo weinig mogelijk accurate verkeersinformatie.
Blokkeer de wegen met omleidingen die nergens voor dienen.
Ruim de weg niet te snel op na een ongeval, laat het volk zo lang mogelijke kijkfiles creëren vol schuimbekkende ramptoeristen.
Slecht nieuws: het reusachtig groot containerschip MSC ZOE (Owee, zowee) ligt vast in Bremen (D), en moest al lang in Antwerpen aangekomen zijn.
In het Deurganckdok, nota bene.
Een pijnlijk symptoom van de Antwerpse overmoedige superioriteitspolitiek.
De stad die het meest schulden heeft opgestapeld tijdens het socialistisch bewind is nagenoeg onbereikbaar geworden:
Geen parkeerplaats te vinden voor de eigen bewoners, laat staan voor toeristen.
Op de ring zit alles vast wegens getreuzel inzake beslissingen over de te ondernemen werkzaamheden. (Ik herinner mij de opening van de Antwerpse ring vorige eeuw: vlot verkeer, heerlijk rijden, een genot!)
Vrachtverkeer neemt steeds toe door een ongebreidelde groei van een overbodige containerhaven.
Miljarden werden verspild aan nieuwe dokken, verdieping van de Schelde, een strormwaterkering die hierdoor noodzakelijk werd, want Antwerpenaars willen wel rijk worden door de haven, maar kunnen niet zwemmen).
Nochtans, 50 jaar geleden was de beslissing als volgt: Antwerpen specialiseert zich in stukgoederen, Zeebrugge, bereikbare haven
Zeebrugge in containervervoer.
Waarom moest Antwerpen nog eens datzelfde kopiëren?
Gent de auto's.
Aan zee waren namelijk voor miljarden minder investeringen te doen.
Maar dat was niet met de Antwerpse ijdelheid gerekend: IKKE, IKKE, IKKE, IKKE OOK !!!!
Dus: Antwerpen kreeg de zelfde investeringen, de vrachtproblemen, de milieuproblemen, de verkeersproblemen... en nu weer klagen, natuurlijk!