Ongevalletje verhuizen
Ons verkeersbeleid is succesvol: minder doden, minder zware ongevallen waar snelheidscontroles zijn of trajectcontrole.
Dankuwel, Hilde !
In de files (op de helft van onze wegen) gebeuren zelfs geen ongevallen meer, behalve met wat blikschade.

En het brengt op: 430 miljoen inkomsten aan verkeersboetes. Per Belg is dat 43 euro (kinderen, bejaarden, gevangenen, politieagenten, leden van de koninklijke familie en ministers officieel inbegrepen.
Voor een Vlaming zal dat ongeveer het dubbel zijn, want in Wallonië mag je ongestraft 170 of méér rijden zonder geflitst te worden. Onze koningen en prinsen kunnen zich daar eens goed uitleven.
Een organisatorisch voordeel is dat er minder ongevallen gebeuren met ambulances:
In de ziekenhuizen van Aalst komen alleen nog gekwetsten en halfdoden binnen van dat gedeelte van de E40 naar Brussel toe, want de trajectcontrole
 heeft ervoor gezorgd dat tussen Aalst en Wetteren geen ongevallen van belang meer gebeuren.
Voorbij Erpe Mere daarentegen word je prompt voorbijgestoken door een leger aan Audi's en BMW's. Soms een zeldzame Opel- of Seatbestuurder, die gefrustreerd was doordat hij geen luxemerk kon kopen.
Voorbij die controles zijn dezen dan ook dubbel gefrustreerd, en proberen toch wekelijks een paar keer op de ongevallenpagina te mogen prijken.
|