Vrachtgevaar
Vandaag opnieuw heeft het verkeer op de E40 urenlang stilgelegen door de schuld van een ongeval met vrachtwagens.
Per dag worden ongeveer 30 overtredingen vastgesteld, die begaan worden door vrachtwagenchauffeurs.
We hebben ze nodig, want wij willen allemaal alles meteen kunnen kopen, zo vers en niet-Belgisch mogelijk.
Er was een tijd dat we gelukkig waren als er mandarijntjes, sinaasappelen en bananen in de winkel lagen, nu moeten we absoluut liychi, mango en granaatappel kunnen kopen.

Gedaan met vervoer per boot of per trein. Dat gaat niet snel genoeg.
Veel leuker als we het van ver kunnen halen. Bier en peren verkopen we liever aan de VS en China dan ze zelf te consumeren.
Dus doen de transportmaatschappijen de gekste dingen om onze consumptiegoederen zo snel mogelijk door Europa te transporteren.
Daarvoor huren ze jammer genoeg echte cowboys in, en is de Belgische vrachtwagenchauffeur stilaan een uitstervende soort.
DERTIG overtredingen per dag? Er zijn er vééééél meer, maar die worden niet vastgesteld door de politie, en niet geverbaliseerd, evident.
De vrachtwagens zijn te zwaar geladen of er is geknoeid met de tachograaf, dat zijn de meest geverbaliseerde overtredingen.
Maar:
Hoe vaak zie je geen vrachtwagens inhalen waar het niet mag? Of tegen een slakkengangetje, zodat het manoeuvre verscheidene kilometers verder pas beëindigd is?
Al gemerkt dat knipperlichten bij vele vrachtwagens een optie geworden zijn, net zoals bij BMW's en Audi's?
En dat de achterlichten vaak defect zijn?
Dat de nummerplaten zelden volledig leesbaar zijn?
|