De kilometerheffing, een onwijze beslissing
Let op de grijphand die geen helfie lijkt
Ben Weyts, de 'slimste 'van de N-VA, wil de kilometerheffing daadwerkelijk invoeren. Officieel is zijn bedoeling het verkeer vlotter te maken.
NEEN !!!
Het eerste gevolg is dat er geld binnenkomt in het laatje. (de ware bedoeling van Weyts! )
Wij moeten voortaan gewoon betalen om in de file te staan, zoals we betalen om stil te staan in een parking of gewoon om een auto te BEZITTEN, zelfs als je niet rijdt.
Het verkeer vlotter maken doe je door het openbaar vervoer te subsidiëren en efficiënt te maken, volgens een strategie bedacht door mensen met gezond verstand en niet door ceo's met dikke wedden en premies.
De luchtvervuiling tegengaan doe je door wegen te verbreden en aan te leggen waar het nodig is.
Stilstaand verkeer IS GEEN VERKEER.
Ervoor zorgen dat de steden vermeden worden (ontlasting van de ringwegen), en een paar nieuwe noordzuid en oostwestsnelwegen aanleggen, zodat in het weekend het kustverkeer en in de week het vrachtverkeer vlug het land door is.
Snelheidsbeperkingen redelijk aanpassen, zodat wagens niet te lang vervuilen op de zelfde plaats.
Vrachtwagens controleren op lading en uitstoot. De wegen zullen langer in goede staat blijven.
Autowegenvignet voor buitenlanders, wij betalen ook in het buitenland!
Landbouwvoertuigen verbieden op openbare wegen: ze houden het verkeer vaak tientallen kilometer op om een hoop aarde te verplaatsen. Of: doe ze betalen voor het gebruik van de openbare weg, en verplicht ze het verkeer regelmatig door te laten.
Frappant voorbeeld: tussen Wetteren en Zottegem is er op de N42 niet één plaats waar je mag inhalen!
Terwijl er 5 meter gearceerde (= ongebruikte! ) asfalt is !
PS: Weyns is steunend lid van de Melkbrigade
|