Nieuwsbrief betaalbare kunst
Naam
Email
Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Alle werken zijn origineel in perfecte staat en handgetekend , neem contact voor meer inlichtingen
Kunstenaars in mijn verzameling

Andre Goezu / Hefft-Michel Margrit / Romain Malfliet / Aart van Dobbenburgh / Rene Pauwels / Gustaaf De Bruyne / Linda Le Kinff / Milcovitch Mircea / Goudrain Brigitte / Willem van Bogaert / Freddy Vandyck / Fred Bervoets / Charles renee Callewaert / André Naessens / Kischko Siegfried / Maurice Elie Sarthou / Nedelec Michéle/Ballif Yannick/Hilon France/Lubarow Renée/Asada Hiroschi/Brissaud Patrick/
Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Vlaanderen
  • Lotto/Kanspelen
  • E-Cards
  • Route planner
  • Permanent nieuws zonder censuur
  • Cursus website
  • Een interessant adres?
    Inhoud blog
  • Molenzicht uit La manga del Mar Menor
  • "How to safe him?"
  • Luc Hoenraat (e1941).
  • JEAN BILQUIN (e1938)
  • Alain Derez
  • Bernard Lorjou
  • Jan Vanriet (e1948).
  • LithoJames Joseph Kearnslithografie
  • Steendruk
  • Alt Otmar / Jurist
  • Milcovitch Mircea,
  • ARTISTE : Maurice Elie SARTHOU
  • Alt Otmar,Der Ritter
  • Asada Hiroshi , Fleurs
  • Michelle Nedelec


    Een interessant adres?
    artmijnhobby

    20-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Molenzicht uit La manga del Mar Menor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    mooie grafiek door

    Jef Van Grieken

    Molenzicht uit La manga del Mar Menor, Cartagena, Spanje

    De afbeelding meet 23 x 15 cm

    en het blad meet 28 x 20 cm

    alles in prima staat

    gesigneerd in potlood onderaan rechts "Jef Van Grieken '06"

    en genummerd in potlood onderaan links "II/XX"

    Jef Van Grieken
    Geboren te Herenthout op 29 juli 1950
    Opleiding 1967-69 Koninklijke Academie
    Antwerpen / 1969- 73 Koninklijke Academie
    Mechelen / 1973-76 Nationaal Hoger Instituut
    voor Schone Kunsten Antwerpen
    Kunstschilder Jef Van Grieken heeft een
    voorliefde voor het schilderen van oude
    gebouwen, die hij majestueus, stil en
    krachtig met een fotografische precisie
    op doek vastlegt. Zijn oog voor de
    schoonheid van het verval was reeds in
    zijn prille kinderjaren merkbaar. Als zesjarige
    ging hij naar de tekenschool in
    Herenthout. Hij was toen al overtuigd dat
    hij niets liever wou doen dan tekenen. Hij
    vergaapte zich aan de illustraties van legendarische
    kunstenaars in kunstboeken
    en oefende zijn tekentechniek met het
    maken van stillevens. In tegenstelling met
    anderen prefereerde hij te werken naar
    voorbeeld en niet uit zijn fantasie. Als kind
    speelde hij graag met lego en maakte hij
    in blokken een ‘copie conforme’ van
    gebouwen, die hem op weg naar school
    waren opgevallen. Hij overtuigde zijn
    ouders om zich op 17-jarige leeftijd in te
    schrijven aan de Antwerpse Academie om
    architect te worden, maar dat was natuurlijk
    maar een smoes, om zijn droom
    professioneel tekenaar te worden, geloofwaardig
    te doen overkomen. Hij leerde de
    techniek van het etsen en koos eenvoudige
    dingen uit de natuur als onderwerp:
    planten die door spleten van een vervallen
    muur groeien, een bos verdorde
    takken... De schoonheid van het verval
    fascineerde hem oeverloos, zodat oude
    herenhuizen, vervallen tuinen en later verlaten
    industrieterreinen, onderwerp werden
    voor zijn tekeningen, schilderijen en
    etsen. In 1983 besloot hij zijn horizonten
    te verleggen, nam enkele maanden verlof
    aan de Academie te Mechelen, waar hij
    lesgaf, en ondernam zijn eerste grote
    studiereis naar Brazilië om er een geklasseerd
    vervallen dorp, een immense ruïne,
    op doek vast te leggen. De smaak van het
    reizen beviel hem dermate, dat hij besloot
    zijn escapades verder te zetten in grote
    wereldsteden: Washington, New York,
    Boston, Chicago, maar ook Japan,
    Taiwan, Indonesië, de leegte van de immense
    vlaktes in Patagonië en het azuurblauwe
    Curaçao werden het onderwerp
    van zijn onmiskenbare meesterwerken.

    20-03-2009 om 20:35 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."How to safe him?"
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luc Piron (°1952). "How to safe him?". Zwart-wit ets/Eau-forte noir-blanc. Gesigneerd met potlood/Signé avec crayon. Ex.nr. 4/15

    ("eigen druk"). (19)72. Zeer goede staat/Très bon état. Houten kader/Cadre en bois. Blad/Feuille : 54x33cm. Kader/Cadre : 77x57cm.

    ►Luc Piron is kunstenaar van opleiding. Hij heeft les gegeven aan het RHOK, een academie voor beeldende kunst in Brussel, en zetelt regelmatig in de jury bij diverse kunstacademies. Zijn vrouw, Greet Stroobants, is ook kunstenares. Zij maakt beeldhouwwerken en kunstwerken uit keramiek. Aan dagdagelijkse vormen probeert zij een nieuwe dimensie te geven.

    Bijlagen:
    http://picasaweb.google.com/mufo1208/LucPiron1952#   

    20-03-2009 om 20:31 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Lithografie, Gravures, Etsen, Litho, engravings,Antieke boeken ,
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luc Hoenraat (e1941).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Luc Hoenraat (°1941). Compositie/Composition. Kleurlitho/Litho coloré. Gesigneerd met potlood/Signé avec crayon. Ex.nr. 6/70.

    Goede staat / Bon état. Kunststof kader / Cadre en plastique. Blad/Feuille : 65x50cm. Kader/Cadre : 77x62cm.

    ► Luc Hoenraet, Materiekunst en het symbool

     

    Luc Hoenraets eerste werken dateren uit de jaren 1962-1963. Ze vertonen een niet te loochenen verwantschap met de jeune peinture belge. Toch gaat de belangstelling van Hoenraet een andere richting uit en raakt hij geboeid door de lyrisch abstracte stroming. Zijn voorbeelden werken in Parijs: de lyrische abstrakten Alfred manessier en Nicolas de staël en materiekunstenaars als Jaen Dubuffet en Antoni Tàpies. Hoenraet ontwikkelt een persoonlijke stijl die kenmerken bevat van de informele kunst, maar die ook het spontane, directe en agressieve botvieren op het materiaal laat zien, wat verwijst naar de action painting zoals in de Cobra-beweging. Meest 'eigen' in Hoenraets werk zijn de materiegevoeligheid en kleursensibiliteit, te herkennen van de Vlaamse expressionisten, zoals Constant Permeke en Frits van den Berghe. Opvallend is de afwezigheid van schitterende of blinkende olieverf, merkt Luc Deleu (4) op over de beginperiode van Hoenraets werk. Het coloriet is mat, met een boventoon van aarde- of lava-kleuren, vooral bruin, grijs, zwart, oranje. Al spoedig gaat Hoenraet de verf mengen met andere materialen zoals zand, lijm,kolengruis, stukken hout, touw, schroot of lompen. De Materie is daarbij geen hulpmiddel, maar inspiratiebron en doel van het artistieke proces.


    Bijlagen:
    http://picasaweb.google.com/mufo1208/LucHoenaat1941#   

    20-03-2009 om 20:24 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JEAN BILQUIN (e1938)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jean Bilquin (°1938).

    Figuratie/Figuration. Litho/Litho. Gesigneerd met potlood/Signé avec crayon. Ex.nr. 3/50. Proper, gegolf papier/Propre, papier gonflé. Blad/Feuille : 59x49cm. Kader/Cadre : 61x51cm. :

    Jean Bilquin , geboren in 1938 in Gent, volgde er een grafische opleiding en studeerde aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten.

    De volgende instellingen bieden werk aan en organiseren exposities:
    Art Singel 100, Amsterdam
    Galerie Dom´Arte, Rucphen
    Galerie Lieve Lambrecht, Merendree
    Meent Art Gallery, Hilversum
    De Zwarte Panter, Antwerpen


    De volgende musea/instellingen hebben werk in hun collectie:
    Museum van Deinze en de Leiestreek, Deinze
    Museum van Hedendaagse Kunst Muhka, Antwerpen


    De volgende instellingen hebben werk in stock:
    Art Singel 100, Amsterdam

    Bijlagen:
    http://picasaweb.google.be/mufo1208/Artmijnhobby#   

    20-03-2009 om 20:19 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alain Derez
    Alain Derez 1945

    Twee hoofden / Deux tétes.

    Collage-tecniek.

    Gesigneerd met potlood  / Signé avec crayon .

    Goede staat kader beetje geschonden.

    Bon état , cade inferieure.Blad/Feuille : 49 x 64 cm

    Kader,cadre : 64 x 79 cm.




    20-03-2009 om 19:42 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bernard Lorjou
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bernard Lorjou (1908-1986). Muzikant/Musicien. Kleurlitho/Litho coloré. Signatuur in de steen/Signature dans la planche. Goede staat/Bon état. Verso : "Cette lithographie est offert par l'artiste et la revue artistique "La Galerie". Blad/Feuille : 58x37cm.






    23-12-2008 om 21:22 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Vanriet (e1948).
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Naakte vrouw/Femme nu. Kleurlitho/Litho coloré.


    Gesigneerd met potlood/Signé avec crayon.

    Niet genummerd/Non numeroté (uitgave op/edition sur 45 ex.). Goede staat/Bon état. Blad/Feuille : 50x35cm. Verzending/Expedition : met kader/avec cadre.passepartout


    Schilder Jan Vanriet is geboren in Antwerpen op 21 februari 1948.

    In 1972, na het beëindigen van zijn studies aan de Koninklijke Academie te Antwerpen, exposeert hij een eerste keer in galerie De Zwarte Panter. Evenwel meteen daarna begint een samenwerking die tien jaar zal duren met Jan Lens en diens galerie Lens Fine Art. Tijdens deze periode ontwikkelt hij zich vooral als voortreffelijk aquarelschilder en worden enkele boeken uitgegeven, Maria Lecina, Dood in Venetië, Het teken van de hamster .

    Vanriet schrijft ook. Hij publiceert dichtbundels bij Manteau ( o.a.Vast Tapijt) en in opdracht van BRT-radio schrijft hij de gedichtensuite Staat van beleg, waarvoor Bob Porter muziek zal componeren. Hij publiceert in weekbladen zoals Vrij Nederland en voor het maandblad Avenue verzorgt hij de redactie van de literaire bijdrage uit België.
    Hij neemt deel aan de biënnale van Menton en exposeert in Milaan bij Naviglio en in Hannover bij Brusberg. Het Paleis voor Schone Kunsten te Brussel en de Kunstverein te Darmstad tonen de reeks Dood in Venetië. Het Museum voor Schone Kunsten te Antwerpen koopt enkele werken. Hij start de medewerking aan het literaire tijdschrift Revolver, waarvoor hij tot vandaag de omslagen tekent.

    1982 brengt de samenwerking met Isy Brachot te Brussel en Parijs.
    Edward Lucie-Smith publiceert een monografie over zijn werk en Pierre Restany schrijft de tekst bij Vanriets eerste expositie in Parijs,'L'état de siège du regard'. Vanriet wordt geselecteerd voor de biënnale van Sao Paulo en begint een lange reeks exposities in Californië, meestal bij Wenger Gallery in San Diego en later in Los Angeles.

    Zijn werk komt in de verzamelingen van o.a. het Museum of Art te San Diego, het Museum of Contemporary Art in La Jolla en de Hewlett Packard Corporation te Palo Alto. Het Ministerie voor Nederlandse Cultuur publiceert een nieuwe monografie.

    Hij wordt directeur van de Stedelijke Academie te Hoboken.

    Na zijn deelname aan de biënnale te Venetië (1984) volgt een uitnodiging voor de Olympiad of Arts te Seoul. Zijn monumentaal doek 'compte à règler' komt aldaar in de collectie van het Museum of Contemporary Art en in 1990 behaalt hij er de bijzondere prijs op het Art Festival, met John Chamberlain en Mimmo Rotella.
    Ondertussen verbleef hij twee keer in New York waar hij werkte in het atelier van Bernar Venet. Hij krijgt portretopdrachten van Harry Torczyner, het Parlement en de K.U. Leuven.

    In het kader van  Antwerpen '93 opent het kunstencentrum Elzenveld zijn
    nieuwe expositieruimten met een grote tentoonstelling van Vanriets recent werk. Dit was niet zijn enige bijdrage aan dit feestelijk jaar. Hij realiseert eveneens de plafondschildering in de gerestaureerde Bourlaschouwburg.

    Deelname aan exposities in Dublin, Michigan, Frankfurt, Johannesburg, Luxemburg.

    Voor de nieuwe hoofdzetel van de Kredietbank te Brussel schildert hij
    'Het betoverd domein', een geïntegreerde muurschildering van 110 m lengte.

    Ook het drieluik 'aan de energie' voor Electrabel ontstaat.

    Hij beëindigt zowel een serie van 50 portretten als de reeks 'Volgens Johannes', 35 grote werken waarbij Benno Barnard een episch gedicht schrijft : publicatie van het boek bij Lannoo, expositie bij de Stichting Veranneman te Kruishoutem.

    Het jaar daarop, in 1996, brengt dezelfde uitgever de indrukwekkende monografie  Jan Vanriet 1984-1986, met Freddy de Vree als auteur.

    Ondertussen is er de hernieuwde samenwerking met galerie de Zwarte Panter te Antwerpen. Nieuwe werken vinden onderdak in het McNay Art Museum te San Antonio en in de collecties van de bijvoorbeeld Deutsche Bank, Royal Belge, Crédit Lyonnais, Zürich. Ook het Stedelijk Prentenkabinet te Antwerpen verwerft enkele voorstudies tot 'Johannes'.

    Sedert 1987 ontwerpt Jan Vanriet toneeldecors, o.a. voor het Raamtheater, Geletterde Mensen en de internationale literaire tournees van Behoud de Begeerte in Madrid, Barcelona en Londen, voor de VRT en KVS-Brussel.
    In opdracht van de Morgen maakte hij tekeningen bij een roman van Hugo Claus en deze laatste schreef op zijn beurt gedichten bij 10 etsen van Vanriet, gepubliceerd in het boek 'De aap in Efese'. Uitgeverijen in Nederland en Frankrijk (Balland, Le Seuil) brengen zijn werk op de omslagen van romans. Hij tekent affiches, o.a. voor de Boekenbeurs 1999 (VBVB). Vanaf december 2000 tekeningen in ZENO [De Morgen]

    Vanriet realiseerde een muurschildering in het metrostation De Brouckère te Brussel, twee wanden zeefdruk op metaal van een totale lengte van 210 m.

    Ook voor de zetel van uitgeverij Roularta te Evere schilderde hij een murale serie van 85 meter lengte.

    In 2001 kreeg hij de Van Acker Prijs (na o.a. Hugo Claus, Frans Masereel, Roger Raveel). Bij deze gelegenheid verscheen het boek 'De reiziger is blind' bij Uitgeverij De Geus, Breda.

    In september 2003 start hij de wekelijkse column EenOog in Weekend Knack.

    Mei 2004: Overzichtstentoonstelling Transport in het Lippisches Landesmuseum Detmold

    2005. Testamenta, de tentoonstelling van 104 tekeningen in het Museum voor Schone Kunsten te Antwerpen.

    Daarna volgt een intense samenwerking met de Nederlandse auteur Cees Nooteboom die resulteert in de boeken ‘Een Winterreise’ en ‘Rode regen’.
    In 2008 is er de fel opgemerkte expositie ‘Meikever,vlieg!’ in Galerie De Zwarte Panter.  Marc Ruyters publiceert het boek ‘Jan Vanriet, Parcours 1966-2008’, een monografie over het werk van de kunstenaar, maar tevens een document met een grote biografische inslag.
    Vanriet begint een nieuwe column in DeMorgen Magazine, ‘Joetoeb’, en publiceert een de dichtbundel ‘Stormlicht’.

    Vanriet woont en werkt in Antwerpen en in de Provence




    23-12-2008 om 21:02 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LithoJames Joseph Kearnslithografie
    lithografie 1970
    Hand gesigneerd genummerd en datum Oplage 100Perfecte staat Blad: 56,5 x 62 cm
    Plaat : 42 x 49,5 cm


    James Joseph Kearns ,

    een uitstekende moderne Amerikaanse beeldhouwer, schilder en

    printmaker, James Kearns studeerde aan het Art Institute of Chicago,

    DePaul University en aan de Universiteit van Chicago van 1946 tot 1951. Kearns's

    first one man exhibition took place in New York in 1956 and since that

    time his sculptures, paintings, lithographs and etchings have been

    included in exhibitions at the National Institute of Arts and Letters,

    the Pennsylvania Academy of fine Arts and at the Whitney Museum in New

    York. Kearns de eerste man een tentoonstelling vond plaats in

    New York in 1956 en sinds die tijd zijn beelden, schilderijen, litho's

    en etsen zijn opgenomen in tentoonstellingen op het National Institute

    of Arts and Letters, de Pennsylvania Academy of Fine Arts en aan het

    Whitney Museum in New York. Museums

    that have purchased his art include the Museum of Modern Art, New York,

    and the Smithsonian Museum in Washington DC. Musea die zijn gekocht zijn kunst onder meer het Museum of Modern Art, New York, en het Smithsonian Museum in Washington DC. In 1960, Kearns became a professor at the School of Visual Arts, New York. In 1960, Kearns is een professor aan de School of Visual Arts, New York. He has also illustrated a number of important books, including, Can these Bones Live (1960) and The Heart of Beethoven (1962). Hij heeft ook uit een aantal belangrijke boeken, met inbegrip van, Kan deze Bones Live (1960) en het hart van Beethoven (1962).



    17-11-2008 om 20:30 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steendruk

    Het ontstaan van de steendruk

    De uitvinder van de steendruk is Aloys Senefelder (1771-1834). Hij tekende het te drukken beeld met vetkrijt op een geslepen kalkzandsteen en 'etste' deze vervolgens met een waterige oplossing van Arabische gom. Daarna bevochtigde hij de steen met een spons en water en bracht er drukinkt op aan. De inkt hechtte zich alleen aan het getekende, vette beeld en kon dan op papier worden afgedrukt.

    Steendruk bracht de wereld een techniek om sneller, beter en goedkoper beelden te kunnen drukken. Dankzij steendruk ontstonden reclameposters en verpakkingen. Het maakte het drukken van b.v. schoolboeken en atlassen eenvoudiger en goedkoper. Zonder de uitvinding van de steendruk zou het belangrijkste drukprocédé van vandaag, de offsetdruk, niet bestaan.

    In het Nederlands Steendrukmuseum komen de historische, technische en artistieke kanten van de steendruk aan bod.

    08-10-2008 om 15:47 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alt Otmar / Jurist
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lithografie gesigneerd , perfecte staat , l'etat perfect Blad , Feuille 70 x 50 Plaat , plaque 47 x 42 cm Bijschrift verwijderen

    22-07-2008 om 21:44 geschreven door Alfons  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 16/03-22/03 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 07/04-13/04 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter


    Blog als favoriet !


    Zoeken met Google



    artmijnhobby.be

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. Ik zal je binnen de 24 uur antwoorden.


    Een interessant adres?

    Omer Coppens

    Dunkerque (F), 1864 - Elsene/Brussel, 1926

    Kunstschilder-graficus; leerling van de Academie te Gent; vestigde zich in Brussel; schilderde landschappen, marines en stadsgezichten in een poëtisch-realistische stijl die vaak impressionistische invloeden vertoont.

    Lit.:

    Le dictionnaire des Peintres Belges du XIVe siècle à nos jours, Brussel, 1994.



    Nieuws Webwereld (NL)

    Nieuws Beursduivel

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    ga
    blog.seniorennet.be/ga



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!