Hier niet zo goed geslapen. Er was veel verkeer over het wegje naast het jaagpad. Dit is een sluipweg voor wie van Geel komt en in richting van de industrie langs de autoweg moet en het kruispunt voor Herentals wil ontwijken. Volgende keer gaan we aan de overkant liggen en hopen we dat we dan niet te veel last hebben van het verkeer op de autoweg zelf.
We vertrokken te 10:00 uur net toen de deuren van het Noordersas opengezet werden en voor het vrachtschip dat er in lag naar buiten kwam. Er lag ook al een ander vrachtschip iets verderop te wachten. We staken dadelijk over naar de overkant om uit het vaarwater van beide schepen te blijven en vertrokken richting Kwaadmechelen.
Na 20 km arriveerden we daar en alle sluizen waren dicht. Op onze oproep kregen we te horen dat we het Middensas zouden krijgen maar dat er eerst nog een vrachtschip onderaf kwam en dat we daarna binnen konden en aan SB moesten aanleggen.
Losplaats Oevel. Oude brug Geel. Kapelletje in Hulsen en in Meerhout Lil. Zwaluwenhotel ?
Toen het vrachtschip er zo goed als uit was zagen we het container vrachtschip Vadasz naderen en hoorden we op de marifoon dat wij na dat schip binnen mochten komen. Even later werden we opgeroepen met de mededeling dat we er van die schipper eerst in mochten. We legden helemaal vooraan aan de twee drijvende bolders aan. Toen het vrachtschip binnen kwam, naderde die heel dichtbij en beweerde dat hij de tweede bolder nodig had en dat we aan de overkant moesten gaan liggen. De sassenier had nochtans gezegd dat we aan SB moesten gaan liggen. We zijn dan maar tegen het advies van de sassenier aan de overkant gaan liggen. Later vernamen we van de sassenier dat de Vadasz niet zo ver naar voor had moeten doorschuiven.
Toen we boven waren legden we aan BB zijde aan de kade aan.
Namiddag een fietstocht van 29 km gemaakt via Gestel richting Olmen, Hulsen, Meerhout. Langs de Nete richting Bel en vervolgens via Zittaart terug naar het Albertkanaal naar de ligplaats.
VUD VUT U-Teller SD ST VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
03:05 197:20 4135,0 1 177 20 1153 29 1992 0 304 0,0
|