Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. Is je oude postzegelverzameling nog veel geld waard? “Deze Belgische zegel kost 100.000 euro en er zijn er nog 3 vermist”
    PREMIUM

    Is je oude postzegel­ver­za­me­ling nog veel geld waard? “Deze Belgische zegel kost 100.000 euro en er zijn er nog 3 vermist”

    Steeds meer mensen laten hun verzameling Belgische postzegels schatten. Niet omdat ze verwachten een ‘Omgekeerde Dendermonde’ in hun bezit te hebben, wel omdat ze hebben opgevangen dat hun verzameling in 2028 niets meer waard zal zijn. Klopt dat? Hoe pak je zo’n schatting aan? En met welke Belgische postzegels heb je mogelijk een fortuin in handen? We vragen het aan postzegelhandelaar Bart Van Acker: “In dit type zegels zit echte waarde.”
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    139

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.