Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. Uw financiële situatie vergelijken met die van uw buur? Het kan voortaan via deze online tool
    PREMIUM
    41

    Uw financiële situatie vergelij­ken met die van uw buur? Het kan voortaan via deze online tool

    Vrouwen gaan het vaakst naar de bakker. West-Vlamingen betalen jaarlijks 135 euro meer aan boetes dan Limburgers. En vorig jaar gaven 45-plussers gemiddeld 1.220 euro uit aan vakanties. De gratis onlinetool SpendTracker biedt zeer gedetailleerd inzage in ons uitgavenpatroon en kijkt daarvoor rechtstreeks in de bankverrichtingen van ruim 22.000 Belgen. Hoe gaat dat in z’n werk? Kunnen ook uw bankgegevens zomaar ingekeken worden? En wat kan u nog zoal met de tool? Oprichter Xavier Laoureux legt uit.
  2. Dit moet je doen als jouw nieuwbouw gebreken heeft: “Bij de voorlopige oplevering gaat de tienjarige aansprakelijkheid van aannemer en architect in”
    PREMIUM
    8

    Dit moet je doen als jouw nieuwbouw gebreken heeft: “Bij de voorlopige oplevering gaat de tienjarige aansprake­lijk­heid van aannemer en architect in”

    Wie van Ghelamco een luxeflat kocht in het Knokse Lake District, zag een smak geld in rook opgaan. Onveilige en ontbrekende elektriciteit, geen warm water, verkeerd geplaatste ramen,... het lijstje gebreken bij de voorlopige oplevering was zo lang dat je je kan afvragen of het wel verstandig was om de sleutels te aanvaarden. Maar kan je weigeren? Of het vertikken de laatste schijf te betalen? Dat en veel meer vroegen we aan architect Vincent Van Den Broecke, die geregeld kopers bijstaat.