Het nettoverlies bedroeg 50,7 miljoen euro. In de eerste drie maanden van vorig jaar ging het nog om een verlies van 55 miljoen euro. Het verlies was groter dan marktkenners hadden verwacht.
De omzet daalde onder meer doordat klanten als McDonald's en Yum Brands, de eigenaar van fastfoodketens KFC, Taco Bell en Pizza Hut, minder afnamen. Ook moest het bedrijf hogere kortingen geven om zijn vegetarische alternatieven voor burgers en worstjes te verkopen.
Beyond Meat kampt naast met een dalende vraag ook met hogere productie- en grondstoffenkosten. Het in het Amerikaanse El Segundo gevestigde bedrijf meldt dat het te maken heeft met een "aanhoudend zwakke vraag in de categorie plantaardig vlees, inflatie, hoge rentetarieven en zorgen over de kans op een recessie".
De fabrikant van vleesvervangers moest vorig jaar meerdere keren zijn omzetverwachting naar beneden bijstellen door de tegenvallende vraag. Ook moesten er banen worden geschrapt. Beyond Meat rekent voor dit jaar op een omzet van tussen de 293 en 321 miljoen euro.
Het in 2009 opgerichte Beyond Meat produceert onder meer vanuit Nederland zijn vleesvervangers die zijn bestemd voor de Europese markt. Het bedrijf kocht in 2020 een fabriek in Enschede en sloot datzelfde jaar een productiesamenwerking met vleesverwerker Zandbergen in Zoeterwoude.