© RR

Promotiecampagne voor WoonZorgCollectief levert studenten Google Award op

Met hun digitale campagne voor de Antwerpse groep WoonZorgCollectief wonnen studenten van hogeschool Thomas More in Geel de Google Award voor het beste resultaat tijdens de Digital Masters Academy.

ho

De Digital Masters Academy is in feite een wedstrijd inzake online marketing, die georganiseerd wordt webreus Google, Bloovi Me en BAM (Belgian Association of Marketing). Studenten gaan daarbij de uitdaging aan om een digitale campagne uit te werken voor een Belgische non-profitorganisatie. Het doel van de competitie is om studenten in contact te brengen met werkgevers en zo de toestroom aan digitale marketeers te verhogen.

De laatstejaars studenten van Thomas More in Geel deden praktijkervaring op bij het WoonZorgCollectief, een samenwerkingsverband tussen tien woon- en zorgcentra in de regio Antwerpen. “Ze werkten een semester lang aan een goede zichtbaarheid van de website, naamsbekendheid en hun dienstverlening”, zegt Mieke Magus van WoonZorgCollectief. “Met hun online marketingcampagne slaagden de studenten erin om de kwaliteitsvolle en warme zorg die het WoonZorgCollectief aan ouderen biedt, in de kijker te zetten.”

De studenten waren in hun nopjes met de winst van de Google Award. “Het was een onvergetelijke leerrijke ervaring”, zegt studente Nele Belmans. “Het geeft veel voldoening om te zien dat je werk loont en dat we de aangeleerde kennis meteen in de praktijk konden omzetten.”