Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. Residentiële installaties zonnepanelen vallen fors terug: “Je krijgt nu mogelijk een interessantere offerte”
    Mijnenergie

    Residen­tiële installa­ties zonnepane­len vallen fors terug: “Je krijgt nu mogelijk een interessan­te­re offerte”

    Uit de nieuwe cijfers van het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) blijkt dat de residentiële markt voor zonnepanelen sterk is afgekoeld. Tot en met 31 maart bedroeg het geïnstalleerde vermogen voor kleinere installaties 47,96 megawatt, ten opzichte van 111,73 megawatt in het eerste kwartaal van 2023. Hoewel het om voorlopige cijfers gaat, lijkt het wegvallen van de overheidspremie dus niet zonder gevolgen te zijn. Mijnenergie.be zoomt er dieper op in.
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    95

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.