YouTube wil gebruikers 'frustreren' zodat ze betalen voor reclamevrij muziekabonnement
YouTube voert het aantal advertenties tussen muziekvideo's op om gebruikers naar een betalend abonnement te lokken. Dat abonnement is er nu nog niet, maar YouTube-moederbedrijf Google is het wel intern aan het testen.
De reclamevrije abonnement krijgt gecureerde playlists en exclusieve video's, met bijvoorbeeld materiaal van artiesten achter de schermen. Door aan de ene kant gebruikers met advertenties te frustreren en hen aan de andere kant te verleiden met die extra functies en video's, wil YouTube veel mensen overtuigen, zegt YouTube-topman Lyor Cohen aan Bloomberg. "Je gaat niet happy zijn als je Stairway to Heaven erdoor jaagt en meteen daarna een advertentie krijgt", aldus Cohen op het SXSW-muziekfestival.
Met de dienst mikt YouTube op mensen die nu playlists van video's maken en die op de achtergrond aanzetten als muziek. Ook gaat de dienst de concurrentie aan met muziekstreamers Spotify, Deezer en Apple Music. Het grote verschil daarbij is dat YouTube naast audio ook beeld laat zien.
YouTube biedt al abonnementen aan, namelijk Red voor video en YouTube TV voor livetelevisie, maar het nieuwe abonnement focust op muziek. Google zelf heeft al langer een streamingdienst in de vorm van Play Music. Cohen heeft niet gezegd vanaf wanneer de nieuwe streamingdienst beschikbaar zal zijn.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Belg spendeert dagelijks gemiddeld ‘maar’ 1,5 uur op sociale media: hoeveel (mobiele data) kost dat je?
-
Telenet werkt aan gratis tool om porno en geweld te blokkeren voor kinderen
Telenet werkt aan een gratis tool waarmee klanten hun kinderen kunnen beschermen tegen schadelijke inhoud op het internet. De lancering is ten vroegste voor eind dit jaar, zegt woordvoerder Bart Boone. -
28
Dit verandert vandaag voor jou door nieuwe internetregels EU
De Europese Unie (EU) probeert al jaren de macht van dominante technologiebedrijven te breken. Maar zelfs miljardenboetes schrikken de voornamelijk Amerikaanse giganten niet af. Daarom zijn er vanaf vandaag nieuwe internetregels. We sommen de belangrijkste veranderingen voor je op. -
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
Rechter verwerpt klacht van Elon Musk tegen organisatie die online haatzaaien bestrijdt
Een Amerikaanse rechtbank heeft maandag de klacht verworpen van X, het sociaal netwerk van Elon Musk, tegen een organisatie die zich bezighoudt met campagnes tegen online haatzaaien. X betichtte het Center for Countering Digital Hate (CCDH) er onder meer van de vrijheid van meningsuiting te ondermijnen. -
Independer
Bij welke operatoren kan je rekenen op de snelste internetverbinding, zowel vast als mobiel?
“Internet: dat is toch min of meer bij elke provider hetzelfde.” Akkoord met die uitspraak? Fout gedacht: volgens de recentste cijfers van Speedtest download je bij Telenet namelijk dubbel zo rap via je vaste internet als bij Proximus. Omgekeerd blijkt Proximus dan weer mobiel de helft sneller. Hoe zit dat precies? En hoe valt het te verklaren? Independer.be baant zich een weg door de cijfers en zet de nodige puntjes op de i. -
6
Wordt TikTok binnenkort verbannen in Verenigde Staten? Bedrijf gaat nieuwe wet aanvechten bij rechter
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
update37
Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecom met annus horribilis voor Telenet
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. -
1
ChatGPT overtreedt volgens Italië Europese privacywet
5 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerLore Kluwer
Patrick Weyers
jorg de clerck
Kelly Verlinden
Geert Vaelen