Colruyt test extra horeca-assortiment in twee winkels
(archiefbeeld) — © Koen Fasseur
Warenhuisketen Colruyt is een test begonnen waarbij in twee winkels een extra assortiment wordt aangeboden van 200 producten specifiek bedoeld voor horecazaken. Dat meldt Colruyt in een persbericht.
De groep heeft de ambitie om verder te groeien in de b2b-markt. In de winkels in Brugge Sint-Pieters en Aalst wordt daarom bij wijze van test een extra assortiment aangeboden op maat van horeca-ondernemers, maar ook particuliere klanten kunnen de producten kopen.
Het gaat bijvoorbeeld om verse, gesneden groenten in grotere verpakkingen, specifieke diepvriesproducten en handschoenen. In de beenhouwerij zullen klanten dan weer hoeveelheden op maat kunnen bestellen en het vlees laten verpakken op de manier die ze willen.
De producten komen uit het assortiment van Solucious, een dochterbedrijf van Colruyt Group dat foodservice- en detailproducten levert aan professionele klanten zoals ziekenhuizen, kmo’s en horeca.
De gekozen winkels in Brugge en Aalst zijn ruim en liggen op strategische plekken, zegt Colruyt. Brugge heeft als toeristische trekpleister tal van horecazaken. Aalst ligt dan weer strategisch tussen Brussel en Gent. In Wallonië en Brussel heeft Colruyt heeft al vier winkels voor professionals.