Kim Kardashian klaagt imitatiekledingsite aan die doet alsof ze onder één hoedje spelen
Kim Kardashian is een rechtszaak begonnen tegen een webwinkel die haar kleding namaakt en verkoopt. Ze beschuldigt site Misguided ervan te doen alsof zij meewerkt aan hun campagnes.
Het modemerk plaatst geregeld foto's van Kim bij de laatste aanbiedingen en tagt haar in berichten op social media. TMZ meldt dat dit slechts de eerste rechtszaak van Kim is tegen een dergelijke site, en ze van plan is ook andere webwinkels die hetzelfde doen juridisch aan te pakken.
Eerder deze week liet Kim al op Twitter weten dat ze behoorlijk pissig is dat alles wat ze draagt wordt nagemaakt en soms al binnen enkele uren te koop aangeboden. "Het is hartverscheurend om te zien dat bedrijven designs jatten waar bloed, zweet en tranen van echte ontwerpers in zit, die alles hebben gegeven om met eigen, originele ideeën te komen."
In haar eerste zaak eist de realityster dat de webwinkel met onmiddellijke ingang stopt met het gebruik van haar naam en afbeelding. Daarnaast wil ze een schadevergoeding van rond de 10 miljoen dollar van het bedrijf.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
OPROEP. Ben jij grote fan van Dries Van Noten en wil jij op de foto?
-
Jobat
Hoeveel euro gaat er van je loon, indien je rijdt met een bedrijfswagen? “Er bestaat geen echt plafond op het VAA”
Een auto van het werk blijft aan populariteit winnen, zo blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Acerta. Maar wat is de impact van zo’n bedrijfswagen op je loon? En zijn er gevolgen voor je dertiende maand en pensioen? Jobat.be vroeg het aan Karolien Van Herpe, legal experte verloning bij Acerta Consult. -
PREMIUM
Kan ‘face taping’ echt rimpels verhelpen? Beautyredactrice: “Smeer ruim op voorhand een hydraterende crème”
Strepen moet je verdienen, maar met de jaren krijgen we er toch gratis en voor niets een aantal cadeau. Onvermijdelijk? Niet volgens TikTok en Instagram. Daar lijkt de oplossing tegen rimpels even simpel als een stukje tape. Celebrities als Bella Hadid, Lady Gaga en Chrissy Teigen zijn alvast fan. Zitten we binnenkort allemaal onder de plak? En helpt dat echt? -
-
Wordt de tepel het onmisbare mode-accessoire dit jaar?
-
PREMIUM3
PORTRET. De koning van de kleuren, patronen en borduursels stopt ermee. Dries Van Noten (65): van kleermakerszoon tot miljonair
De internationale modescène is binnenkort een monument armer. Eind juni buigt Dries Van Noten (65) een laatste keer op de Parijse catwalk — ongetwijfeld onder een staande ovatie — om naald en draad nadien voorgoed in de kast te stoppen. Dat kondigde de Belgische modeontwerper, die al 38 jaar onder eigen naam kleren maakt, zelf aan. “Hij is met voorsprong de beste designer die ons land ooit gehad heeft.” -
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
HLN Shop
Oortjes versus hoofdtelefoon: zo kies je de juiste optie voor onderweg, op het werk en tijdens het sporten
-
PREMIUM7
Populaire kledingketen Monki stopt met aanbod voor grote maten: “Was die body positivity dan toch maar platte commercie?”
-
Betrapt: Kim Kardashian helpt winkelketens om ontwerpen te stelen
De vintage jurk van Thierry Mugler die Kim Kardashian zondagavond droeg op de jaarlijkse Hollywood Beauty Awards, is je vast niet ontgaan. Met slechts enkele banden stof over haar borsten én een hoge split tot aan de dij, sprong de realityster dan ook meteen in het oog. Minstens even opvallend was dat de Amerikaanse winkelketen Fashion Nova luttele uren na haar verschijning al een exacte kopie te koop aanbood. Al bleek dat later niet zo toevallig te zijn. -
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Independer
Van 30 tot ruim 100 euro: dit kan je jaarlijks besparen als je je decoder afdankt en tv-kijkt via een app
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerElvire Poireau