Dieter Nijs
Volledig scherm
© Dieter Nijs

Luchtverkeersleiders weer aan het werk, vertragingen op luchthaven van Charleroi en Luik

Het risico op verstoord luchtverkeer in België is nog niet helemaal verdwenen, na de waarschuwingsacties bij luchtverkeersleider Skeyes (het vroegere Belgocontrol) gisterenavond en -nacht. Dat komt omdat de luchtverkeersleiders die in stand-by moeten opkomen, nog staken. Ook vannacht zullen er tijdelijk geen vluchten kunnen opstijgen of landen in Luik. De directie van Skeyes heeft de vakbonden uitgenodigd om morgen opnieuw te vergaderen, zegt woordvoerder Dominique Dehaene. 

7 reacties

  • Bruno Meurs

    5 jaar geleden
    Vertrek meer dan 20 keer/jaar vanuit Zaventem. Overweeg om te vertrekken vanuit Düsseldorf. Laat ze maar hun job naar de maan staken.
  • Patrick morel

    5 jaar geleden
    Hoe doen ze dat in Heathrow waar ze per jaar meer dan 3 keer zoveel passagiers/vliegbewegingen verwerken. Misschien hebben ze daar geen zulk een overbeschermde en verwende bende vakbonds/verkeersleiders. Ik zeg altijd als je niet tevreden en gelukkig bent op je werk, verander van werk, er zijn genoeg vacatures.
  • Jean De Grande

    5 jaar geleden
    Allemaal vracht vluchten veronderstel ik, want ik kan me niet voorstellen dat er nog iemand dom genoeg is om in dit stakerslandje een vlucht te boeken.
  • luc verriest

    5 jaar geleden
    De zoveelste gijzelingsactie van deze luchtverkeersleiders! Schaamteloos en degoutant!
  • Fons Casteels

    5 jaar geleden
    De reden waarom ze maar twee uur per luchthaven staken, is simpel: door eerdere stakingen hebben ze bekomen dat stakingen van minder dan twee uur "sociale acties voor overleg" zijn. En dan moeten ze geen officiële stakingsaanzegging indienen zodat hun loon normaal wordt uitbetaald. Even rekenen: 33 Euro stakingsvergoeding per dag tegenover (snel gerekend) 400 Euro loon per dag.