Google introduceert nieuwe telefoon en zet meer in op privacy
iHLNTechgigant Google zet meer in op privacy, maakte de onderneming bekend tijdens zijn ontwikkelaarsconferentie I/O. Daarnaast introduceert het bedrijf een nieuwe telefoon, de Pixel 3A.
Google wil de privacy verbeteren, onder andere door meer berekeningen op mobiele telefoons plaats te laten vinden in plaats van in datacentra. Ook maakt Android het beter duidelijk wanneer apps bijvoorbeeld de locatiedata van de telefoon gebruiken en geeft Google gebruikers meer zeggenschap over hoe lang gegevens bewaard mogen worden.
Die privacy is ook belangrijk bij Googles slimme thuisproducten. Die worden voortaan allemaal onder de merknaam Nest uitgebracht. Zo introduceerde Google een nieuwe slimme assistent met scherm. De camera en microfoon kunnen daarbij met een knopje op het apparaat worden uitgeschakeld.
Ook kunstmatige intelligentie en augmented reality zijn belangrijk voor Google. Zo zet Google kunstmatige intelligentie in om video's live te ondertitelen en teksten te vertalen. Google Maps krijgt op den duur richtingaanwijzing in augmented reality.
Nieuwe telefoon
Verder introduceerde Google een nieuwe telefoon, de Pixel 3A. Dat is een middenklasse toestel dat in de Verenigde Staten 399 dollar gaat kosten.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
4
Samsung toont slimme Galaxy Ring die gezondheidsgegevens verzamelt: lancering “later dit jaar”
-
KIJK. Uitvinder bouwt vliegende paraplu: “Tijd aangebroken waarin we het niet zelf moeten dragen”
De paraplu is een eeuwenoude uitvinding waar doorheen de jaren amper aan gesleuteld is. De jonge uitvinder van het YouTube-kanaal ‘I Build Stuff’ wil daar dringend verandering in brengen. “Het is 2024, ik vind dat er een tijd is aangebroken waarin we onze paraplu niet zouden moeten vasthouden”, vertelt hij in zijn YouTube-video. En daaruit wordt het idee geboren om een vliegende regenbeschermer uit te vinden. -
Muziek
Geen Taylor Swift of The Weeknd meer: grootste platenfirma van de wereld trekt muziek terug van TikTok
Universal Music Group (UMG), ‘s werelds grootste platenfirma, trekt al zijn muziek terug van het sociale netwerk TikTok. De onderhandelingen met het Chinese bedrijf, over de vergoeding van de artiesten en de auteursrechten, zijn mislukt. In een open brief beschuldigt Universal TikTok ervan “een bedrijf te proberen bouwen gebaseerd op muziek, zonder een eerlijke prijs voor de muziek te willen betalen”. -
-
HLN Shop
SOS onkruid: hoe pak je het snel en eenvoudig aan? Met deze vijf toestellen is je tuin klaar voor de lente
-
2
REVIEW. Is de nieuwe MacBook Air van Apple zijn geld waard?
Hij kost handenvol geld, maar dan heb je ook wat: de nieuwe MacBook Air van Apple. Sneller en krachtiger dan zijn voorganger, maar is de laptop ook de kostprijs van 1.299 euro waard? Dat lees je in deze recensie. -
1
“Apple verkocht zeker 160.000 exemplaren van nieuwe Vision Pro-bril tijdens lanceerweekend”
Apple zou tussen de 160.000 en 180.000 exemplaren van zijn mixedrealitybril, de zogenaamde Vision Pro, hebben verkocht tijdens het lanceerweekend. Dat beweert Apple-analist Ming-Chi Kuo. De hoogtechnologische bril is voorlopig enkel verkrijgbaar in de Verenigde Staten en heeft een prijskaartje van maar liefst 3.499 dollar (zo’n 3.240 euro). -
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras
-
PREMIUM
“We zullen echt merken hoe AI ons leven verandert”: wat brengt 2024 op vlak van artificiële intelligentie?
-
OpenAI beschuldigt The New York Times van “hacken” ChatGPT
OpenAI beschuldigt The New York Times van het “hacken” van zijn chatbot ChatGPT. Daarmee zou de Amerikaanse krant misleidend bewijs willen verzamelen in een rechtszaak die is aangespannen tegen het AI-bedrijf om het schenden van auteursrechten. OpenAI heeft de rechter daarom gevraagd om delen van de aanklacht te verwerpen. -
Livios
Zonnepanelen met 40 jaar garantie: zijn ze echt van hogere kwaliteit of is het louter een verkooptechniek?
Solar Solutions Group - AEG’s leverancier van zonnepanelen, omvormers en thuisbatterijen - pakte onlangs uit met een nieuw model van zonnepanelen. Niet zozeer het paneel zelf sprong in het oog, maar wel de garantie van 40 jaar die eraan vasthangt. Maar betekent dat ook dat de zonnepanelen daadwerkelijk beter zijn? Of is de garantie eerder een marketingstrategie om de verkoop aan te zwengelen? Bouwsite Livios zoekt uit wat de regels rond garanties zijn. -
Independer
Vertrouw niet blindelings op apps voor ouderlijk toezicht: zo leg je het gsm-gebruik van je kind aan banden
8 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJAAK DOE
Anoniem
Yvan Lindekens
John Stahl
Jo Bosman