11-jarig jongetje met Down is de ster van nieuwste campagne van bekend modelabel

© River Island

De 11-jarige Joseph Hale heeft het syndroom van Down, maar daar laat hij zich bepaald niet door tegenhouden. Meer nog, hij schittert in de nieuwste campagne van River Island. Het Britse merk wil daarmee inzetten op meer diversiteit. "Het is zijn eerste campagne, maar meteen wat voor eentje", zegt zijn mama Karen.

flb

Als eerste stap in de modewereld kan dat wel tellen, een campagne voor River Island boeken. Het overkwam in elk geval Joseph Hale. Het 11-jarige jongetje is een opvallende verschijning in het reclamefilmpje en op de billboards, niet enkel omdat hij het syndroom van Down heeft, maar vooral om zijn geweldige glimlach.

Wie in elk geval ook breed glimlacht, is zijn mama Karen. "Joseph geniet er volop van en bewijst zo dat hij een leven kan leiden net zoals anderen. Dat River Island voor hem koos, is dan ook geweldig en we kunnen hen daar enkel voor bedanken. Het is zijn eerste campagne, maar meteen wat voor eentje. Sommige modellen maken dat zelfs nooit mee in hun hele carrière", klinkt het trots.

Veel in zijn mars

De kleine Joseph werd gespot door enkele scouts toen ze zijn profiel tegenkwamen op de website van Zebedee Management. "Ik denk dat dit zeker de kijk van mensen op kinderen met een beperking positief kan beïnvloeden", zegt mama Karen nog. "Ze moeten beseffen dat deze kinderen niet anders zijn en dat ze met genoeg steun grootse dingen kunnen bereiken. Joseph heeft veel meer in zijn mars dan op het eerste zicht misschien het geval lijkt te zijn, ook hij heeft dromen en ambities."

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer