© Krëfel

Krëfel: “Neen, onze marketingmanager is niet ontslagen na tv-stunt”

Heeft Krëfel zijn marketingmanager de laan uitgestuurd na de veelbesproken stunt met de terugbetaalde tv’s? Enkele Twitteraars komen alvast tot die conclusie nadat er een vacature voor die functie online kwam. Maar een woordvoerster van Krëfel spreekt tegen: “Iedereen bij Krëfel is zeer tevreden over die campagne.”

dvd

Toen Eden Hazard de zestiende goal van de Rode Duivels binnenwerkte, maakte Krëfel zich op om “duizenden” televisietoestellen terug te betalen. Het was veruit de meest besproken reclamecampagne van de voorbije weken. Ondertussen reageren verschillende klanten ook teleurgesteld: wie aanspraak wil kunnen maken op de aankoopbonnen (Krëfel betaalt de tv’s immers niet cash terug), moest zich op voorhand registreren. En dat heeft niet iedereen gedaan.

Enkele Twitteraars suggereren dat de marketingmanager van Krëfel de laan werd uitgestuurd of is opgestapt in de nasleep van de campagne. Er verscheen immers een vacature online voor een marketingmanager ‘elektro’ bij Krëfel. De vacature is ondertussen weer offline en op de officiële site van Krëfel staat enkel een vacature voor Tones.be, een webwinkel voor computer die eigendom is van Krëfel.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

“De marketingmanager van Krëfel zelf is gewoon op vakantie vertrokken en heeft bij mijn weten het bedrijf niet verlaten”, zegt een woordvoerster van Krëfel. “Iedereen is ook heel tevreden over de campagne. Want voor alle duidelijkheid: er werd altijd vanuit gegaan dat die vijftien goals gemaakt gingen worden. Die campagne is op voorhand heel goed becijferd. Dat er zoveel over gesproken zou worden, had Krëfel dan weer niet verwacht. Het was de bedoeling om te benadrukken dat Krëfel, dat overigens 60 jaar bestaat, een Belgisch bedrijf is. Men wilde vooral de goede prestaties van de Rode Duivels mee vieren. Maar al die aandacht is natuurlijk mooi meegenomen.”

Dat een aantal klanten nu naast de boot valt, is jammer, klinkt het. “Krëfel heeft er alles aan gedaan om de klanten correct te informeren: de informatie stond op het kassaticket, het personeel was gebrieft en er is zelfs telefonisch contact opgenomen met mensen die in aanmerking kwamen en zich nog niet hadden geregistreerd”, klinkt het. De kans lijkt klein dat de elektroketen zal afwijken van het reglement als tegemoetkoming voor gedupeerde klanten.