Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
-
Livios
Moet je tuinproducten over datum weggooien? “Hoeveel de kiemkracht afneemt, verschilt van plant tot plant”
Overschotjes graszaad, bloembollen of een restje sproeistof: in het tuinhuis raken veel dingen verloren en vergeten. Kan je die tuinproducten nog gebruiken eenmaal ze hun houdbaarheidsdatum overschreven hebben? Bouwsite Livios ging te rade bij Jo Degens van Horta Zonhoven. -
vtwonen
Zie je kleine gaten in een verpakking, heb je prijs: zo weer je motten uit je voorraad- en kledingkast
Je woning delen met motten is geen prettig idee, maar er zijn toch meer dan honderd soorten van deze insecten actief in Europa. Hebben ze je huis of kledingkast ontdekt? Bestrijd ze voor het een plaag wordt. Of nog beter: voorkom motten met onderstaande tips van vtwonen.be. -
-
3
Apple kondigt vier nieuwe iPads aan: “Grootste dag voor iPad sinds eerste model”
-
Mijnenergie
Is een speciaal energiecontract voor jouw elektrische wagen voordelig?
Verschillende energieleveranciers bieden een specifiek tarief aan voor eigenaars van een elektrische wagen. Maar haal je daar ook effectief voordeel uit? Mijnenergie.be maakt de balans op. -
Hackers zeggen dat ze gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster hebben
Een hackersgroep stelt de persoonlijke gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster, een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd tickets verkoopt voor evenementen en concerten, in handen te hebben. De aanvallers zeggen onder meer namen, adressen, mailadressen, telefoonnummers, creditcardgegevens en ticketaankopen van klanten te hebben gestolen. In Australië loopt een onderzoek. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
PREMIUM
Ook jouw gegevens liggen mogelijk voor het rapen: hacker kraakt verlopen domeinnamen van (overheids)instanties
-
Google-medeoprichter Sergej Brin over hun AI-tool Gemini: “We hebben daar absoluut de bal misgeslagen”
Hij laat zich zelden uit in het openbaar, maar zaterdag was het nog eens prijs. Medeoprichter van Google, Sergei Brin (50), sprak voor een publiek van ondernemers in Californië over artificiële intelligentie (AI). De reden overigens waarom hij weer uit zijn pensioen komt, zei hij, “omdat het traject van AI zo opwindend is”. Brin ging ook de problemen van Google met AI niet uit de weg. -
Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
De Stolen Device Protection-functie van Apple maakt het moeilijker om een gestolen iPhone te gebruiken, ook als de dief de toegangscode heeft. De functie, geïntroduceerd in de iOS 17.3-update, vereist Face ID of Touch ID voor het uitvoeren van bepaalde handelingen, voor sommige acties wordt ook een beveiligingsvertraging toegevoegd. Lees hier hoe je de functie kan installeren. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders