Télépéage
Volledig scherm
© Télépéage

Frankrijk wil af van de tolpoorten aan de péage

De Franse overheid wil de bekende tolpoortjes vervangen door een automatisch systeem zoals in Portugal of Noorwegen. Reizigers hebben een tolkastje nodig of moeten zich online registreren.

38 reacties

  • Freddy De Vos

    5 jaar geleden
    Waarom? Brengt toch geld op?
  • Dirk Vregels

    5 jaar geleden
    In Belgie gaat dit systeem ook komen alleen zullen de Belgen extra gaan betalen want de jaarlijkse rijtaks zal behouden blijven met als uitleg dat het te ingewikkeld is om dit af te schaffen ofwel dat het van Europa niet afgeschaft mag worden.
  • Heinrich De. Jonckheere

    5 jaar geleden
    Het Noorse systeem is fantastisch.Ik wacht al meer dan anderhalf jaar op de rekening !
  • stefan ceulemans

    5 jaar geleden
    Een stickertje hier een stickertje daar tolkastjes voor elk land goe bezig
  • oswald billiet

    5 jaar geleden
    Kan iemand hier uitleggen hoe dat juist werkt?
  1. “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlementslid Marjorie Taylor Greene de Amerikaanse miljardensteun alsnog probeert te saboteren
    PREMIUM
    45

    “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlements­lid Marjorie Taylor Greene de Amerikaan­se miljarden­steun alsnog probeert te saboteren

    Als alles goed gaat, stemt het Amerikaanse parlement binnen enkele dagen in met nieuwe steun aan Oekraïne. Een pakket van meer dan 60 miljard dollar dat al een halfjaar op goedkeuring wacht. Lukt dat nu eindelijk? Of slagen Trump-gezinde tegenstrevers er toch weer in om de boel te saboteren? Niemand die daar harder voor ijvert dan Marjorie Taylor Greene. Een parlementslid dat campagne voert met een geweer in de aanslag, grossiert in samenzweringstheorieën en collega’s die het voor Oekraïne opnemen toebijt dat ze dan zelf maar moeten gaan vechten.
  2. Luchtvaartmaatschappijen betalen voor minder dan kwart van hun CO2-uitstoot in Europa: “Passagiers betalen meer voor koffie op luchthaven”

    Luchtvaart­maat­schap­pij­en betalen voor minder dan kwart van hun CO2-uit­stoot in Europa: “Passagiers betalen meer voor koffie op luchthaven”

    Alle passagiersvluchten die vorig jaar in Europa vertrokken, stootten samen evenveel CO2 uit als 80 miljoen benzinewagens op een jaar tijd. Maar de luchtvaartmaatschappijen moesten via emissiehandelsystemen voor minder dan een kwart van die emissies betalen. Dat klaagt de ngo Transport & Environment, die strijdt voor milieuvriendelijker vervoer, aan in een nieuw rapport. “Passagiers betalen meer voor hun koffie op de luchthaven dan sommige maatschappijen voor hun uitstoot”, klinkt het.