1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
-
HOROSCOOP. Onverwachte kosten voor Leeuw en feestjes voor Boogschutter: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijk voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Planeet Mercurius maakt het contact tussen jou en je lover of een goede vriend(in) uitdagend, Schorpioen.” -
PREMIUM
“Het kikkergif kan heel wat emoties en trauma’s losmaken”: de (on)zin van kambosessies, volgens een coach en toxicoloog
Je moet ervan zweten, overgeven en je krijgt wellicht ook diarree. In het ergste geval begint je gezicht op te zwellen. En toch zijn er mensen die zweren bij kambo. Dit kikkergif wordt gezien als de ultieme detox. Hoe gezond is het? Een kambocoach en toxicoloog Jan Tytgat geven uitleg: “Dit lijkt op de symptomen die mensen ervaren als ze voor het eerst morfine of heroïne gebruiken.” -
-
Spaargids.be
Meer spaarrente strikken? Met deze tips loop je je getrouwheidspremie niet mis
-
PREMIUM6
Hoe de klassieke tuinstoel zichzelf heruitvindt
De commotie rond een Beaufort-kunstwerk – een toren van 47 gestapelde stoelen in Wenduine – brengt een icoon uit de zomers van vorige eeuw terug onder de aandacht: de plastieken tuinstoel. Omdat hij spotgoedkoop gemaakt kon worden, veroverde hij al snel de hele wereld. Maar toen delen van onze oceanen veranderden in een plastic soep, volgde een ban. En toch... keert ie terug. -
OPROEP. Ben of wil jij een ‘tradwife’? Wij zoeken mensen die houden van zeer traditionele rollen in hun huishouden
De tijd dat vrouwen enkel achter het fornuis thuishoorden liggen achter ons. Maar tegenwoordig groeit de groep aan jonge mensen die terug willen naar een zeer traditioneel gestructureerd huishouden. Wij zoeken mensen die zich hierin herkennen. -
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
-
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
-
Na bakken kritiek: de pixie cut is Frans erfgoed. Zij gingen de kersverse, maar felbesproken miss voor
Zaterdagavond won Eve Gilles (20) Miss France 2024. Niet haar looks, maar haar lokken worden nu volop besproken: want Gilles heeft een pixie cut, een kort kapsel dat volgens velen (lees: mannen) niet bij een Miss past. Waar komt die pixie cut eigenlijk vandaan? “Deze actrice maakte het kapsel mainstream.” -
Freya Poppe en An-Katrien Casselman zijn verliefd op hun Porsches: “De ambitie straalt van die auto af”
Porsche doet al 75 jaar lang harten sneller kloppen. Ook dat van onderneemster Freya Poppe en influencer An-Katrien Casselman. De ambitieuze vrouwen zijn méér dan content met hun Porsches, getuigen ze. “Ik wil nooit meer iets anders.” Al kozen ze qua look wel voor nét iets anders. “Voor mij geen grijze of zelfs blauwe of groene wagen, dat past gewoon niet bij mij.” -
PREMIUM52
Nog maar 14 en nu al schoenmaat 48,5: “Hij kan toch niet met geklede schoenen naar school?”