Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mijnenergie
Waar kan je de lagere energieprijzen meteen voor enkele jaren vastleggen?
-
Mijnenergie
Residentiële installaties zonnepanelen vallen fors terug: “Je krijgt nu mogelijk een interessantere offerte”
Uit de nieuwe cijfers van het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) blijkt dat de residentiële markt voor zonnepanelen sterk is afgekoeld. Tot en met 31 maart bedroeg het geïnstalleerde vermogen voor kleinere installaties 47,96 megawatt, ten opzichte van 111,73 megawatt in het eerste kwartaal van 2023. Hoewel het om voorlopige cijfers gaat, lijkt het wegvallen van de overheidspremie dus niet zonder gevolgen te zijn. Mijnenergie.be zoomt er dieper op in. -
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal. -
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
-
Independer
Surfen en streamen we binnenkort allemaal op wifi 6? En wanneer mogen we wifi 7 verwachten?
Proximus is volop bezig met de uitrol van zijn nieuwe TV Box. Die biedt vele voordelen, zoals de beschikbaarheid van wifi 6. Die technologie bestaat al langer, maar nog lang niet iedereen is ermee vertrouwd. Wat zijn nu de precieze voordelen en hoe zorg je ervoor dat je thuis van de beste technologie geniet? Independer.be vertelt wat je moet weten. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
PREMIUM
Welk streamingplatform biedt het meeste voor je geld? “Veel Amerikaanse topfilms voor 2,99 euro per maand”
-
3
Apple kondigt vier nieuwe iPads aan: “Grootste dag voor iPad sinds eerste model”
Techreus Apple heeft vier nieuwe modellen van de iPad gelanceerd. Zo komt er een grotere 13 inch versie van de iPad Air, naast een opgefriste versie van het bestaande model met een 11 inch scherm. Ook kregen de twee modellen van de geavanceerde iPad Pro een gloednieuw scherm en in primeur de M4-processor. Topman Tim Cook noemt vandaag “de grootste dag voor iPad sinds het eerste model werd aangekondigd”. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
China wil geen Amerikaanse processoren meer in overheidscomputers