Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
-
Binnenkort iOS 18 voor je iPhone: dit verwachten we van de Apple WWDC 2024 persconferentie
Op 10 juni stelt Apple tijdens de Worldwide Developer Conference (WWDC) de nieuwe versies van onder andere iOS, macOS en iPadOS voor. Hier en daar zijn er al wat nieuwigheden van iOS 18 voor je iPhone gelekt. Zo verwachten we veel artificiële intelligentie (AI) tijdens de persconferentie. We zetten de belangrijkste geruchten op een rijtje. -
PREMIUM
▶ Zijn er grenzen aan de groei van AI? Onze techexpert woont Google-presentatie bij: “We zullen veranderingen al heel snel beginnen te zien”
Onlangs lanceerde het Amerikaanse bedrijf OpenAI een nieuwe versie van ChatGPT. Ook Google heeft heel wat nieuwe toepassingen aangekondigd op vlak van AI. Hoe vergemakkelijkt die artificiële intelligentie ons dagelijkse leven nu juist? En zijn er grenzen aan die snelle groei? Techjournalist Kenneth Dée woonde de presentatie van Google in San Francisco bij en beantwoordt vijf vragen. -
-
Deze telefoon van Motorola is zo flexibel dat je hem rond je pols kan plooien
-
Amerikaanse regering spant proces aan tegen Apple wegens monopoliepraktijken bij iPhone
De Amerikaanse regering heeft Apple voor de rechter gedaagd wegens “anticoncurrentiële” en “monopolistische” praktijken in verband met zijn iPhone. Het gaat om de eerste grote antitrustzaak van de regering-Biden tegen het Amerikaanse technologieconcern. -
Livios
“Nu vraagt meer dan 50% van onze klanten hiernaar”: ken jij al dé nieuwe trend bij zwembaden in de tuin?
Volgens de Belgische Federatie van Zwembad- en Wellnessprofessionals (BFZ) is een smartpool dé hype van het moment. Een wat? En wat maakt een smartpool dan zo slim? Bouwsite Livios vroeg het aan: Patrice Dresse (directeur van BFZ), Jean Claude Jacobs (bestuurder G.Gil.Production-Zwembaden Waterair Belux) en Antoon Boeykens (directeur van LPW Pools). -
KIJK. Eerste helikopter op fossielvrije brandstof ter wereld is Belgisch: prijs en topsnelheid onthuld
-
Onbekende componist klopt ABBA en is meest gestreamde Zweedse muzikant op Spotify
-
Mijnenergie
Waar kan je de lagere energieprijzen meteen voor enkele jaren vastleggen?
De stroom- en aardgasprijzen liggen vandaag een pak lager dan tijdens en na de energiecrisis. Als consument wil je die gedaalde prijzen mogelijk voor een lange tijd vastklikken. Alleen lijkt het erop dat de energieleveranciers niet meteen willen helpen. Mijnenergie.be vond één leverancier met een contract voor twee jaar én een buitenbeentje op de markt. Maar zijn die opties wel interessant? -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Livios
“We bewaakten streng ons budget”: Sally en Dirk geven oude bouwmaterialen nieuw leven in fossielvrije kaswoning
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort