Een op de drie bestuurders neemt auto naar werk voor minder dan tien kilometer
Zelfs wie vlak bij zijn werk woont, pendelt nog vaak elke dag met de auto. Dat blijkt uit een bevraging van Sport Vlaanderen bij meer dan 18.000 werknemers, schrijven Het Nieuwsblad, de Gazet van Antwerpen en De Standaard.
Meer dan een derde van alle respondenten die zich voor hun woon-werkverkeer altijd met de wagen verplaatsen, woont binnen een straal van tien kilometer van zijn of haar bedrijf.
Zes procent woont zelfs minder dan drie kilometer ver, maar kiest toch nooit voor alternatief vervoer. Uit dezelfde bevraging blijkt dat de helft van de werknemers nochtans wel bereid is met de fiets naar het werk te gaan. Maar dat blijft dus bij goede voornemens.
Daarom raadt Sport Vlaanderen bedrijven aan hun werknemers te stimuleren door bijvoorbeeld fietskledij aan te bieden. Al wil de organisatie ook op de werkvloer meer beweging zien, waardoor het bij bedrijven zal onderzoeken wat zij kunnen doen. "De mogelijkheid krijgen om te douchen is voor werknemers vaak al genoeg."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Mag je je gras maaien op zondag? En de takken van je buren snoeien? Dit zijn de regels in vijf herkenbare situaties
-
PREMIUM237
“Binnen vier jaar zijn 6 op de 10 nieuwe wagens elektrisch”, maar particulier blijft “verontrustend afwachtend”
-
Spaargids.be
Sterven bij de ene bank duurder dan bij de andere: zoveel rekent jouw bank aan
Na het overlijden van een dierbare staan de erfgenamen heel wat kosten te wachten. Naast de belasting op de erfenis, rekent ook de bank een vergoeding aan. Onder de noemer ‘aanrekening kosten nalatenschap’ bundelt de bank de kosten die ze maken bij de administratieve formaliteiten in geval van overlijden. Een analyse van Spaargids.be leert dat sterven bij de ene bank een pak duurder uitvalt dan bij de andere. -
-
Spaargids.be
Meer dan 1.000 ongevallen met een e-step vorig jaar: deze verzekeringen dekken je in
-
Producent van Knorr, Lipton en Dove waarschuwt dat boodschappen wellicht nog duurder zullen worden
De Britse multinationale onderneming Unilever - vooral bekend van voedings- en verzorgingsmerken als Knorr, Ben & Jerry’s, Unox en Dove - waarschuwt dat de productiekosten blijven oplopen. En dat zal de consument wellicht ook voelen. In 2021 verhoogde de multinational zijn verkoopprijzen al om zo de sterk gestegen grondstofkosten te compenseren. -
PREMIUM
“Niet alleen de prijs van deze microgolfoven valt op, ook de prestaties!” De 10 beste huishoudproducten die je nu kunt kopen
-
PREMIUM
Switch-medewerkers klappen uit de biecht: “Zelfs een demente man werd erin geluisd”
-
68
445.000 euro voor een huis in Leuven: huizenprijzen in provinciehoofdsteden stijgen forser dan die van appartementen. Check hier de prijzen
-
Belgische consumptieprijzen zullen dit jaar met gemiddeld 4,3% stijgen
De Belgische consumptieprijzen zullen dit jaar met gemiddeld 4,3% stijgen. Dat zegt de Europese Commissie vandaag in haar nieuwe economische prognoses. Volgend jaar zou de inflatie opnieuw zakken tot 1,3%. -
Consumenten kunnen aanzienlijk besparen op telecomuitgaven, zegt telecomwaakhond BIPT
Consumenten kunnen aanzienlijk besparen op uitgaven voor telecommunicatiediensten, onder meer door beter hun gewenste diensten af te bakenen en door regelmatig de op de markt beschikbare telecomaanbiedingen te vergelijken om de concurrentie volop te laten spelen. Dat blijkt uit een rapport van het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT). -
HLN Shop
Op zoek naar een moederdagcadeau? Een handvol inspiratie, ook van dé mama/oma van Vlaanderen
35 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerMarco Maerten
Kevin Vermeirssen
J. VAN SCHUERBEECK
james vroman
Geert Tamsyn