Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
-
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Spaargids.be
Goed voor je portemonnee: ga zeker dit jaar naar de tandarts
Wie tandzorg nodig heeft, krijgt een deel van de kosten van de tandarts terugbetaald uit de sociale zekerheid. Daarnaast voorzien heel wat mutualiteiten nog in eigen extra tegemoetkomingen. Maar belangrijk als je zoveel mogelijk wil terugkrijgen: ga zeker dit jaar naar de tandarts. Spaargids.be gaat na hoe je het meest bespaart. -
-
Livios
“Aanvragers moeten geduld oefenen”: waarom loopt wachttijd voor Mijn VerbouwLening zo hoog op?
-
3
Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.). -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
PREMIUM
Onbeperkt Jommeke en Kiekeboes lezen voor 6,99 euro per maand? Standaard Uitgeverij komt met stripabonnement
-
Livios
Meer klachten over EPC, bouwsector reageert: “Verbouwers moeten kunnen rekenen op correct certificaat”
-
17
Britse onderwijscommissie pleit voor smartphoneverbod voor jongeren onder 16 jaar
De volgende Britse regering moet een verbod op smartphones voor jongeren onder de 16 jaar overwegen. Dat is de opvallendste conclusie uit een rapport van de onderwijscommissie van het Britse Lagerhuis. Te veel schermtijd is schadelijk voor het mentale en fysieke welzijn van jongeren, klinkt het. “Als er niet snel actie wordt ondernomen, zullen nog meer kinderen gevaar lopen”, zegt commissievoorzitter Robin Walker. -
PREMIUM
Ook jouw gegevens liggen mogelijk voor het rapen: hacker kraakt verlopen domeinnamen van (overheids)instanties
107 politiezones, OCMW’s, CLB’s en mogelijk nog meer (overheids)instanties zijn kwetsbaar voor hackers. Dat ontdekte ethisch hacker Inti De Ceukelaire. Op een relatief eenvoudige manier zelfs: de instanties veranderden ooit het adres dat je intikt om naar hun website te surfen, de domeinnaam dus. De Ceukelaire kocht de oude adressen, heractiveerde ze en kreeg zo gevoelige gegevens in handen. HLN-techjournalist Kenneth Dee vertelt wat je zelf kan doen om problemen te voorkomen. -
“AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk