1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HOROSCOOP. Relatiestress voor Leeuw en me-time voor Kreeft: astrologe Esther voorspelt je week
-
PREMIUM6
Hoe de klassieke tuinstoel zichzelf heruitvindt
De commotie rond een Beaufort-kunstwerk – een toren van 47 gestapelde stoelen in Wenduine – brengt een icoon uit de zomers van vorige eeuw terug onder de aandacht: de plastieken tuinstoel. Omdat hij spotgoedkoop gemaakt kon worden, veroverde hij al snel de hele wereld. Maar toen delen van onze oceanen veranderden in een plastic soep, volgde een ban. En toch... keert ie terug. -
“Een grote kans op financieel succes in 2024.” Maar dat komt met een schaduwzijde, volgens de numerologie
Als we de astrologische voorspellingen mogen geloven, wordt 2024 een heftige periode. Maar achter het jaartal 2024 zelf schuilt ook een betekenis. Zo vertelt numerologe Cato Vermeulen, die de symbolische betekenis van getallen bestudeert. Dit is wat het nieuwe jaar volgens haar berekeningen voor ons in petto heeft. “Voor deze mensen breekt een nieuw hoofdstuk aan.” -
-
Meer op ‘coolcation’, meer ‘investidaten’ en skinny jeans en ballerina’s komen terug: 6 trendwatchers over 2024
-
Mijnenergie
Nieuw systeem schakelt toestel van Bosch of Siemens automatisch aan op voordeligste moment: de pro's en contra's in de kijker
Wie over een digitale meter en zonnepanelen beschikt, stemt zijn energieverbruik best af op de momenten dat de zon schijnt. Dat valt evenwel moeilijk te realiseren wanneer je vaak van huis bent. Daarom zorgen toestellenfabrikanten er nu voor dat het was- of droogprogramma automatisch start bij zonneschijn. Mijnenergie.be gaat na welke mogelijkheden die optie biedt. -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
De werkende Belg kan op steeds meer extraatjes rekenen: de voorbije vijf jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 10 procent toegenomen. Om welke voordelen gaat het precies (en welke zijn aan een terugval bezig)? Welke rol spelen je functie, statuut, opleiding en de sector waarin je werkt? En wat met de verschillen tussen man en vrouw? Jobat.be zocht het uit. -
Je accent kan je datekansen opkrikken (of net niet): “Deze tongval is momenteel het coolst”
-
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
-
Jonge mensen delen massaal hun financiële situatie via sociale media. “Zo word je niet gezien als gierig”
“Ik ga niet mee uiteten, want ik heb nog maar 5 euro op mijn rekening.” Of: “Ik betaal enkel mijn deel van het diner, want ik vertrek op reis deze maand.” Herkenbaar? Die eerlijkheid over je financiën bij familie en vrienden heet ‘loud budgeting’. Een nieuwe trend bij jongeren. Budgetcoach Djennah Van Nieuwenhove vertelt waarom die zo positief wordt onthaald en hoe jij hem kan toepassen. -
Financiële zelfzorg is trendy. Budgetcoach: “Leg een speciale pot aan, dan ga je veel minder stressen”
Wie veel stress heeft, voelt dat in zijn portemonnee. “Want stresskippen geven meer geld uit”, weet budgetcoach Djennah Van Nieuwenhove. Voor hen heeft ze een belangrijke spaartip: leg elke maand geld opzij voor een ‘selfcare-pot’. Ze legt precies uit hoe je het best te werk gaat. “Kijk op sites als vakantieveilingen of Groupon, het staat daar vol met leuke acties die budgetproof zijn.” -
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”