“Apple stopt ontwikkeling elektrische auto”
Apple stopt de inspanningen om een elektrische auto te bouwen. Dat meldt het persagentschap Bloomberg op basis van anonieme bronnen. Er werkten bijna 2.000 mensen aan het project, dat al jaren liep.
Het Amerikaanse technologiebedrijf laat een van de meest ambitieuze projecten uit zijn geschiedenis varen. De beslissing om de activiteit af te bouwen, zou dinsdag intern meegedeeld geweest zijn, tot verrassing van de werknemers. Officiële communicatie is er nog niet geweest.
Veel van de betrokken werknemers zouden aan de slag kunnen in de divisie die rond artificiële intelligentie werkt. Daarnaast zullen er ontslagen vallen, maar het is niet duidelijk hoeveel.
Het technologieconcern begon aan de auto rond 2014, met als doel een volledig autonoom rijdende elektrische wagen te ontwikkelen met een interieur als een limousine en stembesturing. Al van bij de start kwam het project echter moeilijk van de grond. Vorige maand meldde Bloomberg al, eveneens op basis van bronnen, dat die plannen wat waren bijgesteld. In plaats van een zelfrijdende auto zou Apple nu werken aan een elektrische auto. Die had op zijn vroegst in 2028 op de markt moeten komen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Verleng de levensduur van je e-bike: dit betaal je voor een nieuwe transmissie en een onderhoud
-
Apple verwijdert WhatsApp op bevel van Chinese autoriteiten
Apple heeft de berichtendiensten WhatsApp en Threads van Meta verwijderd uit zijn Chinese appwinkel. De Chinese autoriteiten hadden daarvoor opdracht gegeven omdat ze een bedreiging zouden vormen voor de nationale veiligheid. -
6
“Leg de iPhone niet in een zak met rijst”: Apple legt uit wat je wél moet doen als je smartphone nat is
Het is een huis-tuin-en-keukenmiddel dat je bekend in de oren zal klinken. Is je smartphone in het water gevallen, steek die dan een paar uur in droge rijst. Apple verduidelijkt nu dat je dat zeker niet mag doen met een iPhone. Het zou de telefoon namelijk kunnen beschadigen, meldt de techgigant. -
-
Na klachten: Apple werkt aan software-update om oververhitting van iPhone 15 tegen te gaan
-
11
Is Apple Vision Pro een privacynachtmerrie? “Toestellen weten tot op de centimeter waar je bent”
De langverwachte VR-bril van Apple zorgt niet alleen voor gekke taferelen in de Verenigde Staten, maar roept ook vragen op over de privacy. De Vision Pro — met prijskaartje van omgerekend 3.200 euro — heeft twaalf camera’s, zes microfoons en twee dieptesensoren. Is het “een privacypuinhoop die staat te gebeuren”, zoals ‘The Washington Post’ schrijft? We zochten het uit. -
“Apple verlaagt productiedoelen Vision Pro-bril”
Apple heeft de productiedoelstellingen voor zijn onlangs geïntroduceerde Vision Pro-bril verlaagd. Chinese fabrikanten die de nieuwe gadget voor Apple in elkaar zetten, worstelen namelijk met het complexe ontwerp van de headset, meldt zakenkrant ‘Financial Times’ op basis van anonieme bronnen. -
Fitnessring, slimme bril en AirPods met camera’s (codenaam B798): Apple overweegt om deze nieuwe producten te ontwikkelen
-
Naar de fitness met een VR-bril? Dat is lang niet de enige bizarre situatie nu de Apple Vision Pro op de markt is
-
Spaargids.be
Adieu, Maestro: wanneer krijg jij je nieuwe bankkaart? En vanwaar de (verplichte) switch?
Houders van een Maestro-bankkaart moeten afscheid nemen van hun oude kaart en krijgen een nieuwe Debit Mastercard of Visa Debit in de plaats. Wanneer is die switch gepland? Wat zijn de verschillen tussen je oude en nieuwe kaart? En wat als je met je oude Maestro een hotel reserveerde, maar ter plaatse aankomt met je nieuwe exemplaar? Drie vaak gestelde vragen, waarop Spaargids.be drie duidelijke antwoorden formuleert. -
KIJK. Man gered door iPhone 14 na zwaar ongeluk: recente technologie verzendt locatie van autowrak naar hulpdiensten
Na een zwaar verkeersongeluk raakt deze man zo zwaar gewond dat hij de hulpdiensten niet kan verwittigen. Door recente technologie ‘weet’ zijn iPhone 14 dat de auto is gecrasht en stuurt die vervolgens automatisch de locatie door naar de hulpdiensten. Ook al is er geen bereik in de regio, de exacte coördinaten worden via satellietcommunicatie verzonden. De hulpdiensten kunnen door die nauwkeurige informatie snel reageren en vinden het slachtoffer op een diepte van 121 meter in een afgrond: “Hij zat daar vast, zonder enige uitweg. Wie weet wanneer, en óf we hem ooit hadden gevonden.” -
PREMIUM17
iPhone heeft voortaan andere oplaadkabel nodig: “Goed voor iedereen, behalve voor Apple zelf”
Leiden