Wen er al maar aan: straks zal je dit beeld vaker tegenkomen op vakantie.
Volledig scherm
Wen er al maar aan: straks zal je dit beeld vaker tegenkomen op vakantie. © RV

Toeristen binnenkort op pad met VR-bril in plaats van reisgids

ReizenTouroperator TUI gaat toeristen op pad sturen met een VR-bril in plaats van met een gids die je achterna moet hollen. “Mensen willen dat niet meer. Ze willen zelf op ontdekking gaan, maar ze beschikken niet over tijd om hun reis voor te bereiden. Deze technologie biedt op beide problemen een antwoord.”

2 reacties

  • Jurgen Van Den Bergh

    5 jaar geleden
    Dat is geen VR-bril maar een AR-bril(augmented reality).
  • Jef Van De Plas

    5 jaar geleden
    Ze kunnen ook thuisblijven en dan gewoon op de tv volgen wat ginds te zien is. Dat wordt zoiets als die wandelaaars die altijd maar op hun schermke lopen te kijken, ipv de bossen te bekijken, te ruiken,te..enz. Soms zijn ze zelfs met twee, en vergelijken ze hun resultaten. Hilarisch om die lui te bekijken, als ze zouden gefilmd worden zouden ze gegeneerd zijn denk ik.
  1. “Relaxte luchthaven met lagere parkeerkosten”: doe je voordeel door te vliegen vanop een luchthaven net over de grens?
    PREMIUM

    “Relaxte luchthaven met lagere parkeerkos­ten”: doe je voordeel door te vliegen vanop een luchthaven net over de grens?

    Soms is je ticket goedkoper als je vliegt vanuit een luchthaven in onze buurlanden. Maar hoeveel betaal je voor parking en vliegtaksen in Eindhoven, Maastricht, Rotterdam, Düsseldorf of Lille? Is het openbaar vervoer een interessante optie om er te geraken en hoe zit het met de drukte? HLN-reisexpert Johan Lambrechts licht vijf luchthavens net over de Belgische grens door en onthult welke voordelen ze in petto hebben: “Wie met Corendon reist, parkeert hier zelfs gratis.”
  2. Hoteluitbater Robin (58) vertelt hoe hackers op één uur 180 van zijn klanten oplichtten: “Het regent annuleringen en ik sta machteloos”
    PREMIUM
    33

    Hoteluitba­ter Robin (58) vertelt hoe hackers op één uur 180 van zijn klanten oplichtten: “Het regent annulerin­gen en ik sta machteloos”

    Wie een hotel boekt of gaat boeken in de komende vakanties, kijkt maar beter uit. Hackers hebben het gemunt op hotelgasten. Plots krijg je een dringende boodschap van Booking.com of van je hotel in je inbox: “Uw hotel kon uw betaling niet verwerken. Bevestig uw boeking hier.” Maar die vraag is niet wat het lijkt. Robin Schluter (58), hoteluitbater, vertelt hoe de hackers op één uur tijd zelfs 180 van zijn klanten viseerden. Hoe gaan oplichters te werk? En hoe voorkom je dat jij slachtoffer wordt?