CEO Rupert Stadler naast de nieuwe Audi e-tron.
Volledig scherm
CEO Rupert Stadler naast de nieuwe Audi e-tron. © AFP

Brusselse Audi e-tron krijgt snelste laadvermogen op de markt: na half uur rijbereik van 320 km

De Audi e-tron, die dit jaar nog in de fabriek in Vorst van de band zal rollen, zal als eerste elektrische seriewagen aan snellaadpalen met een laadvermogen tot 150 kW kunnen tanken. Daarmee kan de batterij van de auto in dertig minuten voor 80 procent opgeladen worden, goed voor een rijbereik van zowat 320 kilometer. Dat heeft Audi bekendgemaakt in Berlijn.

25 reacties

  • Anoniem

    6 jaar geleden
    Men heeft de mond vol van E rijden,waar men niet aan denkt dat het gewoon van-daag NIET mogelijk is dat iedereen E-wagen rijd.Wat gebeurt er bijv. als je vandaag in een straat met 100 benzinewagens,ze zou vervangen door E wagens en allemaal lekker de stekker insteekt 's avonds na een werkdag,wel zal het zeggen ,stroomnet faalt en er is gewoon geen capaciteit genoeg,tv kijken kan je vergeten en heel de avond in 't donker,het zal nog minstens 30 jaar duren eer men zover is,zelfs langer
  • Jan Verstrepen

    6 jaar geleden
    Een bom geld en dan telkens als je ergens naartoe gaat enkele dagen bijtellen met hotel om dat ding op te laden, 320 km op platte weg, onbeladen en zonder airco, reken maar na enkele jaren 120 km en reken na een 7 tal jaar nieuwe batterijen van ongeveer 20000€ goed bezig gaat verkopen als zoete broodjes????
  • Jan Rodrigus

    6 jaar geleden
    Je zal alvast minder lang aan de tank staan als elektrisch. En die co2 is volgens mij ook een pak minder dan benzine of diesel
  • Joris Vanderaert

    6 jaar geleden
    Alleen CNG? Dan zullen de files niet op de weg staan maar aan de pomp. Je moet 4x zo vaak gaan tanken en dat duurt ook 4x zo lang. De bent dus 16x zoveel tijd kwijt met NIET op de baan te rijden. Bovendien is het resultaat van het verbranden van CNG evengoed CO2.
  • Jan Rodrigus

    6 jaar geleden
    Heel mooi. Maar als ze nu al eens stoppen met diesel en benzine te verkopen en enkel nog cng aan te bieden. Zou dat al geen realistische ecologische vooruitgang zijn. En betaalbaar