Een Airbus A380 van Emirates Airlines.
Volledig scherm
PREMIUM
Een Airbus A380 van Emirates Airlines. © REUTERS

Graag uw blaas legen voor het boarden: hoe vliegtuigmaatschappijen gewicht proberen te besparen

de VolkskrantEen lichter vliegtuig bouwen is niet zo moeilijk. Maar vliegtuigen moeten zeker twintig jaar mee. Dus bedenken luchtvaartbedrijven van alles om gewicht te besparen. Weg met rietjes, kranten, reddingsvesten en... te dik cabinepersoneel.

14 reacties

  • Ronny Demeyere

    6 jaar geleden
    De volgende stap is, iedereen één uur voor vertrek inchecken. Dan geven ze u een lavement zodat u met het minste gewicht op het vliegtuig komt. Bijkomend voor deel, er moet geen WC meer voorzien zijn op de kortere vluchten.
  • Anoniem

    6 jaar geleden
    misschien een goed idee van om elke stoel te voorzien van toilet met een buis of darm die naar buiten loopt zodat iedereen direct zen behoefte kan doen en laat maar zweven,tevens kan hij of zij die constant gebruiken dus geen overgewicht meer wel erg voor diegene die er onder staat maar daar merkt niemand wat van tenzij,deze uitleg is al even stom als wat die vliegmaatschapijen voorstellen
  • Erik Weyn

    6 jaar geleden
    Een maximale toegestaan persoonlijk gewicht van 100 kg zonder bagage en 130 kg met bagage zou meer resultaat geven. Nu zijn er mensen die een toeslag dienen te betalen op 2 kg teveel bagage, terwijl achter hun een mastodont van ne kerel staat in te checken van minstens 150 kg en dan is zijn bagage nog niet mee geteld!
  • Herbert Verbeeck

    6 jaar geleden
    De grote fout is dat we allemaal leven in Ryan Air toestanden en de firma's willens nietes mee moeten. Gekke economische wereld hè waar we allen lekker in meevloeien.
  • Romain Nolf

    6 jaar geleden
    Hoe kunnen ze nu zien dat je geplast hebt ? Ofwel moet er een hostesse mee gaan om te controleren bij de manen en hem vast houden