Heel wat lof voor make-upmerk Urban Decay dat 'echte' huid laat zien

© Instagram

In campagnes voor beautymerken duiken normaal enkel modellen op met een puntgave huid, maar daar doet Urban Decay dit keer niet aan mee. Enkele foto's die het make-uplabel heeft gedeeld op Instagram zijn niet bewerkt met Photoshop. Goed voor heel wat lof op sociale media. "Deze huid ziet er tenminste echt uit", klinkt het.

flb

Ja, ook modellen hebben poriën, puistjes, rimpels en sproetjes, maar in reclamecampagnes worden ze maar al te vaak weggebrusht via Photoshop. En dat is al zeker het geval als het om reclame voor make-up gaat. Urban Decay laat dat nu echter achter zich en deelde op Instagram de voorbije dagen enkel foto's met daarop 'echte', onbewerkte huid.

Zo verschenen er beelden met daarop make-upartiesten en beautyvloggers Meg, Linda Hallberg, Emma Chen en Mat Katsaropoulou en werd hun huid niet glad gemaakt. Urban Decay volgt daarmee in de voetsporen van onder meer Asos, Missguided en Swimsuits For All die allen Photoshop hebben afgezworen.

"Overbodige filters"

Hun bijna tien miljoen volgers zijn in elk geval haast unaniem blij met die nieuwe weg die werd ingeslagen. "Ik heb het gevoel dat jullie echt hebben geluisterd naar jullie volgers en hun opmerkingen. Jullie beginnen eindelijk echte mensen en artiesten te tonen, zonder al die overbodige filters en Photoshop-onzin."

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer