Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. “Je koopt een instapklaar appartement, mét parkeerplaats”: Armand en Rosette kunnen Spaanse flat met 40% winst verkopen volgens makelaar
    PREMIUM

    “Je koopt een instap­klaar apparte­ment, mét parkeer­plaats”: Armand en Rosette kunnen Spaanse flat met 40% winst verkopen volgens makelaar

    “Wie dit appartement bezoekt, zal sowieso gecharmeerd geraken”, zegt makelaar Steve Belis van Lavanda Real Estate over de flat die Armand en Rosette in Orihuela Costa willen verkopen. Naast de tuin van 130 vierkante meter is ook de oriëntatie een extra troef. Maar de grootste opsteker is allicht de veertig procent winst die het duo bij een verkoop kan maken. “Even dachten we eraan om het appartement te verhuren, maar we hoorden dat je dan nooit helemaal zorgeloos bent.”
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    125

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.