Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. Nu banken wél hengelen naar uw spaargeld: toch maar kiezen voor een termijnrekening of wachten op de staatsbon?
    PREMIUM
    5

    Nu banken wél hengelen naar uw spaargeld: toch maar kiezen voor een termijnre­ke­ning of wachten op de staatsbon?

    Ze willen zich geen tweede keer de kaas van het brood laten eten door de staatsbon en dus hengelen de banken vandaag naar het geld van de spaarders. En dan is het nu nog stilte voor de storm, volgens proffen Hans Degryse en Pascal Paepen. “In september komt er 22 miljard euro vrij en dat moment willen de banken niet missen.” Maar wat als de rente deze zomer verlaagt? Doet u er dan wel goed aan om nu te kiezen voor een termijnrekening of een staatsbon? En welke alternatieven leveren meer op?
  2. HLN ONDERZOEK. Honderden Vlamingen gedupeerd nadat installateurs zonnepanelen plots failliet gaan: “Ik ben 6.000 euro kwijt”
    PREMIUM
    8

    HLN ONDERZOEK. Honderden Vlamingen gedupeerd nadat installa­teurs zonnepane­len plots failliet gaan: “Ik ben 6.000 euro kwijt”

    “Ik betaalde een voorschot van 6.000 euro aan een bedrijf dat zonnepanelen zou komen leggen, maar dat ging recent failliet. Dat geld ben ik kwijt”, vertelt Steve Vandamme (52). Hij is een van de honderden Vlamingen die duizenden euro’s betaald hebben voor een zonnedak dat er nooit kwam. Dat komt omdat plots heel wat installateurs van zonnepanelen de boeken moeten neerleggen. Wat is er aan de hand? HLN-consumentenexperte Safia Yachou legt uit wat er aan de hand is en wat je kan doen als je zelf getroffen bent.