Straffe sponsordeal in het vrouwenpeloton: Demi Vollering gaat samenwerking aan met Nike

Opmerkelijke sponsordeal in wielerland. Demi Vollering (27), de Nederlandse ploegmate van Lotte Kopecky bij Team SD Worx-Protime, heeft een contract afgesloten met Nike.

Maxime Caeyman

Sponsordeals tussen grote bedrijven en wielrenners/wielrensters zijn natuurlijk niet uitzonderlijk (denk maar aan de deal tussen Wout van Aert en Red Bull), maar deze overeenkomst tussen Nike en Demi Vollering springt er toch wat uit. Op Mark Cavendish na - die met Nike-schoenen koerst - en in het verleden uiteraard Lance Armstrong, sponsorde Nike geen wielrenners of wielrensters. Tot nu dus.

“Ik ben trots en dankbaar om een partnerschap aan te gaan met Nike. Met hun steun zal ik mijn dromen en doelen voor de komende jaren najagen. Bovendien ben ik me bewust van mijn rol binnen het vrouwenwielrennen en de vrouwensport in het algemeen en de kansen die dat biedt. Samen met Nike kan ik gemeenschappelijke doelen bereiken en mijn boodschap effectief verspreiden. We willen veel mensen inspireren om in beweging te komen en samen zullen we dromen waarmaken”, zo klinkt het op de Instagrampagina van Vollering.

De Nederlandse staat vandaag aan de start van de Ronde van Spanje voor vrouwen. Daar gaat ze op zoek naar haar eerste overwinning van het seizoen. Vorig jaar werd ze tweede in de Vuelta Femenina, na de intussen gestopte Annemiek van Vleuten.

Vollering is niet de enige renster die een mooie deal sloot met een groot bedrijf. Eerder deze week stelde het Zwitserse (luxe)horlogebedrijf Breitling Lotte Kopecky als ambassadrice aan.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners
Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer