In Hamburg, de op één na grootste stad van Duitsland, geldt sinds juni een verbod op oudere dieselvoertuigen in het stadscentrum.
Volledig scherm
In Hamburg, de op één na grootste stad van Duitsland, geldt sinds juni een verbod op oudere dieselvoertuigen in het stadscentrum. © REUTERS

"Duitse overheid en autobranche in overleg over omvangrijke omruildeal voor oude dieselwagens"

De Duitse overheid en de autobranche zijn in overleg over een omruilregeling voor oude dieselwagens om iets te doen aan de luchtkwaliteit in grote steden. Fabrikanten zouden autobezitters verplicht een model moeten aanbieden met een schonere diesel- of benzinemotor of een wagen die rijdt op elektriciteit, zo meldt het Duitse Handelsblatt.

26 reacties

  • marcel roten

    6 jaar geleden
    Enkel veel gelul over diesel deze rijd nog steeds met een verbruik van 30% minder dan een benzine en dat is de doorn in het oog van onze politicers !
  • Anoniem

    6 jaar geleden
    @nand nuyts,waar verbranding is er roet ,ook benzine ,wel in mindere vorm als diesel ,maar ook daar is roet,ben je niet overtuigt ,wel veeg eens met je vinger aan Uw uitlaat van je benzine,al roet en het is namelijk zo dat je aan een diesel euro 5 en euro 6 norm vergeeft roet of zwarte aanslag zoekt.
  • mich lee

    6 jaar geleden
    nand nuyts? Die stoten ook roet uit. Waarom discussiëren ze dan over roetfilters voor benzinemotoren? Het voordeel van een DI-benzine is dat hij minder verbruikt, het nadeel is dat hij meer fijnstof uitstoot. Dus uw 'zuinige en propere' TFSI of whatever is slechter dan een gewone benzine.
  • Geert Tamsyn

    6 jaar geleden
    Duitsland geeft ons weer het voorbeeld.
  • Ferdinand Nuyts

    6 jaar geleden
    mich lee, benzine auto stoten geen roet uit.