We kunnen het ook doen zoals in Nordrhein Westfalen, we wachten tot het zaakje op instorten staat en doen dan de hoogstnodige reparaties. De vertragingen zijn dan standaard 70 minuten plus. Of we bijten door de zure appel, trekken nu ons plan even en het spoor is weer up to date. Kiest u maar. Ik kies voor de laatste optie.
Opinie_uithetOosten2020
28 apr 2024 om 10:32
Onderhoud en onderhoudswerkzaamheden zijn van alle tijden. In Nederland moet ook een inhaalslag gemaakt worden met renoveren, onderhoud of afbreken van bruggen, viaducten, tunnels bij autowegen vanwege de ouderdom van auto infrastructuur na de Tweede Wereldoorlog. En velen onderhouden ook hun auto via APK of andere manieren. Op het spoor is het niet anders. De spoorinfrastructuur met bovenleiding, wissels, spoorstaven, (betonnen) dwarsliggers, stevigheid ondergrond (zie dassen onder de spoorbedding!) heeft op één van de dichtste spoornetten regelmatig onderhoud nodig. Vervelend voor treinreizigers die snel, betrouwbaar, comfortabel en veilig van A naar B wilt reizen. Begrijpelijk dat er irritatie is. Maar het is noodzakelijk. ProRail en NS doen niet aan reizigers pesten! Immers de staatssecretaris zit er namens de regering er bovenop dat NS en ProRail goed presteert.
NUjij: Uitgelichte reacties