Belga
Volledig scherm
© Belga

KOERS KORT. Reglement UCI doet wenkbrauwen fronsen: sokken renners worden gecontroleerd

9 reacties

  • Yves Van Hoeck

    5 jaar geleden
    Dat is waarschijnlijk gewoon om te vermijden dat er steunkousen worden gedragen. Volgens hetgeen ik ooit eens heb gehoord op TV zijn steunkousen voor de wielerwereld technische doping.
  • Dirk Van Den Bossche

    5 jaar geleden
    Is dat alles waarover ze kunnen zeveren? De kleur , lengte , warmte van de sokken.Misschien ook nog reglement invoeren dat je uw sokken niet vuil mag maken in een cyclocross , dan kunnen ze de parcours aanpassen en op tapis plain rijden.
  • eric maier

    5 jaar geleden
    Het reglemant word toegepast. het is al enkele jaren een trend dat de sokken steeds hoger worden. Dit jaar heb ik er zelfs gezien tegen het belachelijke af, bijna klaar om te gaan skien. Een oude UCI regel, vroeger mochten zelfs minder hoog zijn dan nu. Koersen met truitjes zonder mouwen is ook verboden.
  • Henri Van Den Abbeele

    5 jaar geleden
    Sokken..... doping? Contractbreuk? Nee, men gaat streng op sokken controleren! Zullen we heel die UCI niet gewoon afschaffen?
  • roger cam

    5 jaar geleden
    nu nog de "pufferkes" en "speciale kledij" aan banden leggen en het komt goed.
  1. (Ex)-wielercollega’s over impact van zware valpartijen: “’Wat doe ik híer?’, dacht ik toen ik met Parijs-Roubaix mijn dochter duwde op de schommel”
    PREMIUM
    2

    (Ex)-wielercollega’s over impact van zware valpartij­en: “’Wat doe ik híer?’, dacht ik toen ik met Pa­rijs-Rou­baix mijn dochter duwde op de schommel”

    Gebroken sleutelbeen. Breuk in het borstbeen. Liefst zeven ribfracturen. Om het nog niet te hebben over die vreselijke brand- en schaafwonden. Hoeveel meer toegetakeld kan een mens zijn? Wees maar zeker dat Wout van Aert (29)door een hel gaat. (Ex)-wielercollega’s getuigen over de fysieke en mentale impact van een zware crash en spreken de Kempenaar moed in. “Nieuwe doelen stellen, dat is hét grote voordeel van wielrennen.” Misschien kan een van hen daarbij wel als ultiem voorbeeld dienen.
  2. “Waarom wordt Van Aert jaar na jaar gekraakt in zijn voorjaarstijd? Hoeveel kan een mens hebben?”
    PREMIUM
    67

    “Waarom wordt Van Aert jaar na jaar gekraakt in zijn voorjaars­tijd? Hoeveel kan een mens hebben?”

    Een zware val in de afdaling richting Kanarieberg in Dwars door Vlaanderen trok een streep door de Ronde- en Roubaix-ambities van Wout van Aert, die intussen succesvol geopereerd is. Niet voor het eerst moet de Kempenaar passen voor zijn droomklassiekers. Michel Wuyts leeft mee met Van Aert en ergert zich intussen aan de sensatiezucht van organisatoren. “Dat het eruit moet, die onaanvaardbare passages en afdalingen, dringt onvoldoende door. Vijf valpartijen per koers zijn een schandalig hoog gemiddelde.” En daarvoor kijkt hij ook richting wielerbonden.