1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Jawel, je kan nu ook een geurkaars kopen ... die ruikt naar het orgasme van acteur Jacob Elordi
-
Spaargids.be
Waar vind je de hoogste basisrente voor je spaargeld? En waarom kan die info zéér belangrijk zijn?
Wie vlug wil schakelen tussen verschillende spaarrekeningen, moet op zoek naar de rekening met de hoogste basisrente. Maar wat zijn alle voor- en nadelen, als je je vooral op die basisrente focust? Spaargids.be licht toe en snort de meest winstgevende opties voor je op. -
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”
Sixpacks, haarstukjes en mannendecolletés. Ook mannen voelen steeds vaker de druk van het schoonheidsideaal. Vijf Bekende Vlamingen - onder wie Helmut Lotti (54) en Manu Van Acker (24) - kijken moedig in de spiegel en spreken vrijuit over hun zelfbeeld: “Dik zijn is niet hetzelfde als lelijk zijn, al wil de wereld ons dat graag laten geloven.” -
-
7 sterke vrouwen over hun ambitie, hun lijf of de goedkeuring van mannen: “Nu vind ik mijn striemen mooi”
-
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
Na bakken kritiek: de pixie cut is Frans erfgoed. Zij gingen de kersverse, maar felbesproken miss voor
Zaterdagavond won Eve Gilles (20) Miss France 2024. Niet haar looks, maar haar lokken worden nu volop besproken: want Gilles heeft een pixie cut, een kort kapsel dat volgens velen (lees: mannen) niet bij een Miss past. Waar komt die pixie cut eigenlijk vandaan? “Deze actrice maakte het kapsel mainstream.” -
PREMIUM
“Het kikkergif kan heel wat emoties en trauma’s losmaken”: de (on)zin van kambosessies, volgens een coach en toxicoloog
-
Jobat
Foto op je cv of niet? En wat moet er zeker nog/niet op staan? “Dit is een vaak voorkomende fout”
-
HOROSCOOP. Een stevige dip voor leeuw en hoge werkdruk voor Tweelingen: astrologe Esther voorspelt je week
Elke week onthult astrologe Esther van Heerebeek nu nog diepgaander wat de sterren mogelijk voor jou in petto hebben. Stellen je gezondheid en je geld het goed en welke plottwists staan er je in je carrière of liefde te wachten? Esther geeft voor elk sterrenbeeld een helder overzicht. “Planeet Pluto heeft een gespannen invloed op je, Weegschaal, ook in je relaties.” -
Meer op ‘coolcation’, meer ‘investidaten’ en skinny jeans en ballerina’s komen terug: 6 trendwatchers over 2024
“2024 wordt het jaar waarin we onszelf wat meer zullen gunnen”, zegt HLN-chef Jelle Beeckman. En niet alleen meer ‘moodfood’: ook op vlak van interieur, beauty, kleding, liefde en reizen belooft dit jaar verwennerij. Zes vakmensen over de nieuwe hypes. “Silent trips zitten in de lift, liefst gecombineerd met een citytrip.” -
HLN Shop
Het graspollenseizoen is officieel begonnen: deze toestellen voorkomen gesnotter