Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. IN KAART. Vlaamse vastgoedcrisis nabij? Zelfs inkomen van tweeverdieners wordt opgeslorpt door woonkost
    PREMIUM

    IN KAART. Vlaamse vastgoed­cri­sis nabij? Zelfs inkomen van tweeverdie­ners wordt opgeslorpt door woonkost

    Komt er een wooncrisis aan? De voortekenen zijn alleszins ongunstig. Dat blijkt uit de Vlaamse Woonbalans, een nieuwe tool van bouwfederatie Embuild. HLN-woonexpert Björn Cocquyt kon het onderzoek als eerste inkijken en stelt vast dat 37 procent van het inkomen van tweeverdieners ondertussen al naar de lasten van hun woning gaat. “Bij alleenstaande huurders is dat zelfs 52 procent, terwijl je vanaf 30 procent al betaalbaarheidsrisico’s loopt.” Ontdek hier hoe het in jouw gemeente zit en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst.
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    139

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.