AD - 4 sterren
"Ronduit aanstekelijk is het spel tussen Delfina Chaves en Martijn Lakemeier, die Willem-Alexander fascinerend neerzet als enerzijds een houterige antiheld, maar ook als een onvervalste romanticus. De openingsepisode is toch al zoeter dan de gemiddelde oranjetompouce die we straks, op Koningsdag, zo massaal verorberen."
"En ja, de twee liefdesscènes in de eerste aflevering zijn keurig vergeleken bij het vlezige gooi- en smijtwerk uit tal van andere Nederlandse series en films. Toch levert het licht ongemak op en had de serie, net als The Crown, zonder intieme scènes gekund. Hoe mooi Chaves en Lakemeier ook zijn, hier zie je toch het huidige koningspaar met elkaar in de weer. Het is een beetje alsof je naar je ouders kijkt, in hun jonge jaren. Ach, de arme prinsessen toch."
Veronica Superguide - 5 sterren
"De meeste Nederlandse films en series over het koningshuis blijven graag zo authentiek mogelijk. Ze proberen alle details geloofwaardig in beeld te brengen en de cast zet een realistische imitatie neer van de mensen over wie het gaat. Soms werkt dat en soms gaat het helemaal mis."
"De Videoland-serie Máxima weet dit te vermijden door minder waarde te hechten aan authenticiteit en gewoon een meeslepend verhaal te vertellen. Die aanpak werkt perfect. In de eerste aflevering wordt de tijd genomen om de ontmoeting tussen Máxima en Willem-Alexander op charmante wijze in beeld te brengen, zonder te veel na te na te denken over wat er écht is gebeurd."
"Martijn Lakemeijer speelt gelukkig geen stijve kopie van Wim-Lex en geeft zijn eigen draai aan de kroonprins. Hij zet hem neer als een charmeur, die de druk voelt van zijn positie als troonopvolger en zijn plichten probeert te combineren met zijn gevoelens voor Máxima."
Trouw - geeft geen sterren
"De Argentijnse Chaves spat als Máxima van het scherm in die eerste maanden van hun ontluikende liefde, en klinkt geloofwaardig in haar Spaans, Engels én Nederlands. Lakemeier speelt de kroonprins als houten klaas die uiteindelijk een ontwapenend romanticus blijkt, met onverwachte bezoekjes en rode rozen. Elsie de Brauw is een strenge én moederlijke Beatrix, Sebastian Koch veroorzaakt bijna een schok hoezeer hij Claus raak treft. In prachtige filmbeelden volg je het verhaal van die eerste maanden in Spanje, New York, Nederland en haar jeugd in jarenzeventig-Buenos Aires, met bijbehorende auto's en styling. Beelden en verhaal blijven je achtervolgen."
"Dat komt deels ook door ongemak over hun onstuimige bedscène, want wil je je Wim-Alex en Máx wel zo voorstellen? Je vraagt je ook af waar dit verhaal écht is, en waar 'geïnspireerd op ware gebeurtenissen vermengd met fictieve elementen en gedramatiseerd'. Speerpunt zijn natuurlijk de historische vragen over die kwestie met Jorge Zorreguieta, en hoeveel Máxima als kind heeft opgevangen van de gruwelijke verdwijningen - zie aflevering twee."