Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
-
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Livios
Is dit dé thuisbatterij van de toekomst? “Je kan ze lang gebruiken vooraleer ze helemaal versleten is”
Wil je de stroom die je zonnepanelen opwekken ook ’s avonds en ’s nachts kunnen gebruiken, dan kan je die opslaan in een thuisbatterij. Er bestaan meerdere types, en de zoutwaterbatterij is de jongste van de klas. Wat mag je daarvan verwachten? Bouwsite Livios zet de voor- en nadelen op een rijtje. -
-
6
“Leg de iPhone niet in een zak met rijst”: Apple legt uit wat je wél moet doen als je smartphone nat is
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
Neuralink, het bedrijf dat opgericht werd door miljardair Elon Musk, heeft een video gedeeld van de eerste patiënt bij wie de hoogtechnologische hersenchip ‘Telepathy’ is ingeplant. Op de beelden is te zien hoe de man, die vanaf zijn schouders verlamd is, zijn computer kan besturen met zijn gedachten. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
-
Spaargids.be
Hoe weet je wat jouw woning waard is? En hoeveel kost een makelaar? Dit zie je als verkoper best niet over het hoofd
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
Een “volledig autonome” AI-robot doet de wenkbrauwen fronsen nadat hij een journaliste lijkt te betasten tijdens een interview op een technologiefestival in Saoedi-Arabië. Wanneer journaliste Rawya Kassem even wegkijkt, legt robot ‘Mohammad’ plots zijn hand op haar billen. Kassem schrikt en zet snel een stap opzij. Het roboticabedrijf dat de robot ontwikkelde, laat weten dat de robot “volledig zelfstandig werkt zonder directe menselijke controle”. Ze zijn wel van plan extra maatregelen te nemen zodat een onverwachte aanraking zoals deze niet meer zal voorkomen. -
Livios
Na woningbrand door zonnepanelen in Meise: welke gevaren loop je met zo'n installatie?
In het Vlaams-Brabantse Meise woedde gisterenavond een hevige brand. Daarbij raakten twee personen gewond. De oorzaak bleek een set zonnepanelen te zijn die vuur hadden gevat op een achterbouw. Dergelijke nieuwsberichten doen bij sommigen onder ons de twijfel over de brandveiligheid van zonnepanelen oplaaien. Terecht of niet? En waar schuilen de risico’s? Bouwsite Livios zoekt het uit. -
“AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk