© rr

KBC sponsort ‘Boer zoekt hoer’ (en is daar niet mee opgezet)

Boer zoekt hoer. Dat is de weinig verheffende naam van de studentenfuif die twee Antwerpse ­studentenclubs komende dinsdag organiseren.

jvr, lbo

Komiek Nigel Wil­liams deelde de affiche van de fuif – voorzien van de logo’s van een copyshop en een cocktailbar, maar ook van KBC en Jupiler – met dit bijschrift: “Onze toekomstige elite, gesponsord door KBC. Fucking knobheads.” Vrij vertaald: achterlijke debielen.

KBC was alleszins niet opgezet met de affiche en vroeg de studentenclubs van de opleidingen diergeneeskunde en biologie om zijn logo te verwijderen van hun affiche. “Wij sponsoren die ­studentenclubs op jaarbasis”, zegt Ilse De Muyer. “Wij worden niet op de hoogte gesteld van elke activiteit. Vanzelfsprekend vinden wij deze naam erg ongelukkig gekozen.” Bij AB Inbev, dat Jupiler brouwt, eenzelfde signaal. Ook zij sponsoren de jaarwerking van studentenverenigingen, niet elke activiteit apart. Ook zij vinden de naam van de fuif “niet geweldig”. De studentenclubs zelf reageerden gisteren niet.

Slechte timing

Ook op de seksistische ondertoon van de omschrijving van het evenement (“Of ben jij een boer die nog op zoek is naar een lief, of misschien wel een hitsige meid die op zoek is naar een sexy farmer?? Dan zien we jou zeker weten op BOER ZOEKT HOER TD! DIEFKA en Fabiant halen weer alles uit de kast om de boertjes te koppelen aan de hoertjes!”) komt op sociale media commentaar.

“Net nu wereldwijd vrouwen op de sociale media op de barricaden staan om onder de hastag ‘#me too’ hun seksuele integriteit te verdedigen, vragen de organisatoren aan hun medestudenten om zich voor één gratis drankbonnetje in een hoer (of een boer) te verkleden”, klinkt het op sociale media.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer