Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
HLN Shop
Is een automatische elektrische fiets interessant voor jou?
Mooi lenteweer nodigt uit om op je fiets te springen. Wie daarbij niet na een paar straten al in het zweet wil staan, gaat voor het gemak van een elektrisch exemplaar. Die worden bovendien steeds beter en het assortiment almaar breder. Zo kan je vandaag ook kiezen voor een automatische e-bike. Hoe werkt dit en voor wie is het een goed idee? HLN Shop houdt de voor- en nadelen tegen het licht. -
-
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
-
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
Gemiddeld spenderen we zo’n drie uur per dag gekluisterd aan onze telefoons. Dat komt neer op ongeveer 45 dagen per jaar. Tijd om opnieuw te connecteren met de echte wereld? Independer.be verzamelt tien tips waarmee je je schermtijd drastisch vermindert. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
-
Je vergeet maar beter niet je paswoord voor de Apple Vision Pro-bril
-
Livios
“Let in het bijzonder op voor melganzenvoet”: dit zijn je tuinklussen voor de maand mei
Mei is dé lentemaand bij uitstek. Alles ziet er fris en groen uit en je tuin wordt gekleurd door nieuwe bloemetjes. In de moestuin groeien je groentjes stevig door en je hoeft geen schrik meer te hebben voor vorst. Dat betekent dus dat er flink wat klusjes af te checken zijn. Bouwsite Livios weet hoe de kalender voor mei er precies uitziet. -
Amerikaanse tiktokkers bezorgd over impact dreigende ban in VS
Amerikaanse tiktokkers maken zich zorgen om de dreigende ban van socialemediaplatform TikTok in de Verenigde Staten. Volgens hen gaat de Amerikaanse regering eraan voorbij dat zo’n ban hun dagelijkse broodwinning in gevaar brengt. -
KIJK. Wereldberoemde rapper speelt voor meer dan honderdduizend euro vals tijdens gokspel, wordt betrapt door volgers livestream