Apple weigert fout bij iPhones gerepareerd door externe partij recht te zetten en moet nu miljoenenboete betalen
Apple moet een boete betalen wegens misleiding van klanten. De Australische marktautoriteit ACCC beschuldigt het bedrijf ervan apparaten die door externe partijen zijn gerepareerd onbruikbaar te maken. Een rechter heeft het bedrijf nu een boete van 9 miljoen Australische dollar (5,7 miljoen euro) opgelegd.
Bepaalde iPhones en iPads reageerden na een recente software-update niet meer op aanrakingen. Apple weigerde dit mankement te verhelpen bij smartphones en tablets waarvan het scherm door een externe partij was vervangen. Volgens de Australische autoriteiten overtrad Apple daarmee de wet.
Apple heeft inmiddels zo'n 5.000 klanten benaderd om het probleem alsnog op te lossen, meldt de ACCC. Het Amerikaanse bedrijf zou verder hebben beloofd betere informatie te verschaffen over garanties en consumentenrecht.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zijn de problemen bij Telenet al onder controle? “De kwaliteit van de antwoorden die klanten krijgen, blijft problematisch”
-
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras
Kan je terras nog een opknapbeurt gebruiken vooraleer je er lekker kan vertoeven? Dan is het reinigen geen overbodige luxe. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios ben jij helemaal klaar voor de heerlijke lentezon. -
gamereview
Oorlogsgame ‘Classified: France ’44' biedt oerdegelijke turn-based tactics, en meer moet dat niet zijn
Vandaag verschijnen minder turn-based tactische games dan de fans van dat genre willen, maar de kwaliteit is over het algemeen beter. Deze ‘Classified: France ’44’ is daar een goed voorbeeld van. Alles uit de beproefde formule geeft present, is oerdegelijk uitgewerkt en heeft soms nog een interessante tweak gekregen. En als de kern van de gameplay goed zit, dan is een mens al wat sneller bereid om die ietwat opgedrongen randmechanismen erbij te nemen. -
-
Apple maakt het politiediensten nog moeilijker om iPhone te kraken
-
Multimedia
Deze vijf dingen moet je echt dubbelchecken als je een nieuwe smartphone koopt
Overschouw even het smartphonerek in de multimediawinkel en je ziet door het bos bijna de bomen niet meer: het is een chaos van verschillende specificaties en prijspunten. Maar welke daarvan zijn nu écht relevant en welke niet? Vijf dingen om absoluut in de gaten te houden als je een nieuwe smartphone koopt. -
Livios
Zonnepanelen met 40 jaar garantie: zijn ze echt van hogere kwaliteit of is het louter een verkooptechniek?
Solar Solutions Group - AEG’s leverancier van zonnepanelen, omvormers en thuisbatterijen - pakte onlangs uit met een nieuw model van zonnepanelen. Niet zozeer het paneel zelf sprong in het oog, maar wel de garantie van 40 jaar die eraan vasthangt. Maar betekent dat ook dat de zonnepanelen daadwerkelijk beter zijn? Of is de garantie eerder een marketingstrategie om de verkoop aan te zwengelen? Bouwsite Livios zoekt uit wat de regels rond garanties zijn. -
Independer
Welke betaalbare alternatieven zijn er voor de Apple Vision Pro? En wat voor internet heb je nodig voor deze technologie?
-
Proximus lanceert alles-in-één-app
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
update37
Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecom met annus horribilis voor Telenet
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. -
PREMIUM
De grote smartphone-test: de paradepaardjes van de acht belangrijkste merken onder de loep
9 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerRudy BOUMON
Hans Plas
Paul Willems
Peter Buyck
Jonathan Dehertogh