Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”
Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Aandeel van Engie kost 15 euro, maar wereldspeler plant 4 miljard aan investeringen: is dat een koopkans?
-
Spaargids.be
Grootbanken geven amper info over hun termijnrekeningen: “Ze bewaren je centen liever op een spaarrekening”
Als in september de staatsbon op één jaar vervalt en er 22 miljard euro vrijkomt, zullen de banken ongetwijfeld ook met termijnrekeningen proberen een deel van dat geld terug te winnen. Maar lang niet alle financiële instellingen communiceren transparant over hoeveel hun termijnrekeningen opbrengen. Spaargids.be geeft een overzicht. -
Mijnenergie
Nieuwe stroomtarief meteen goedkoopste, maar het is niet voor iedereen weggelegd
Nagenoeg maandelijks bieden energieleveranciers nieuwe tariefformules aan. Meestal beperkt de verandering zich tot een naamswijziging of enkele details waar de klant in feite weinig baat bij heeft. Het nieuwe tarief Pixie van TotalEnergies springt omwille van zijn lagere prijszetting wél in het oog – al zal het heel wat consumenten waarschijnlijk minder aanspreken. Mijnenergie.be checkt de voor- en nadelen. -
-
Independer
Elektrische tweedehandsauto’s bijna 20% goedkoper dan een dik jaar geleden: wat zijn de aandachtspunten bij aankoop?
-
Jobat
Huwelijk, ziek kind, verkiezingen: waarvoor mag je (geen) klein verlet aanvragen bij je werkgever?
Is er een niet-alledaagse gebeurtenis in je familie? In bepaalde gevallen kun je daar klein verlet voor aanvragen bij je werkgever. Wanneer kan het wel en wanneer niet? En wat met de nakende verkiezingen? Jobat.be kreeg antwoorden op zes van de door werknemers meest gestelde vragen van Anneleen Verstraeten, juridisch adviseur bij hr-specialist SD Worx. -
PREMIUM
Recordomzet voor TUI na pandemie: is het een goed idee om te investeren of toch niet?
Bij TUI, het grootste reisconcern van Europa, draait de molen de komende maanden op volle toeren. Na de coronapandemie gaan mensen weer volop op reis. Maar wat doe je als belegger? Stap je mee aan boord? -
Livios
“Bij elke woning mag maximaal deze oppervlakte aan vrijstaande bijgebouwen neergezet worden”: zo plaats je een tuinhuis, carport of garage
-
PREMIUM
“9 dagen Parijs aan 200 euro per nacht, dat moesten we nu níét betalen”: Ine en Walter besparen slim op hun citytrips
-
ECB verlaagt rente voor het eerst sinds 2019: wat betekent dit voor de Belgische consument?
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft de rentetarieven in de eurozone donderdag verlaagd met 0,25 procentpunt, zoals algemeen was verwacht. De herfinancieringsrente staat nu op 4,25 procent en de depositorente op 3,75 procent. Het gaat om de eerste daling van de depositorente sinds september 2019. Wat betekent dit voor de Belgische consument? -
PREMIUM
Hoeveel betaalden Magali (35) en Kris (43) voor hun trouwfeest met alles erop en eraan? “We hebben nergens op bespaard”
Magali (35) en Kris (43) bekroonden eerder dit jaar hun nieuw samengesteld gezin met een groots huwelijksfeest. Dankzij hun gulle familie en vrienden hoefden ze zelf ‘slechts’ een kwart van het totale bedrag op te hoesten, vertellen ze in onze reeks ‘Trouwbudget’. “Als je achteraf een slecht gevoel aan je feest overhoudt, kun je spijt hebben van de hoge kosten. Maar bij ons was deze waanzinnige dag zijn geld meer dan waard”, glundert het prille bruidspaar. -
Spaargids.be
Dit weekend verdwijnt AXA Bank definitief: welke hinder ondervinden klanten?