Nieuwe gebouwen krijgen nu al landingsplaatsen voor vliegende auto
De toekomst is hier: nieuwe luxueuze appartementen in Miami worden uitgerust met een ‘skyport’ op het dak voor vliegende auto’s.
Het 700 meter hoge Paramount Miami Worldcenter is daartoe opnieuw ontworpen voordat het voltooid is. Het 60 verdiepingen tellende luxe appartementencomplex krijgt een skylounge op de bovenste verdieping en plaatsen voor vliegende taxi's om passagiers op te halen. Het vliegdek ligt op de bodem van het zwembad en kan binnen een paar minuten omhoog komen, waardoor een grote landingsplaats ontstaat. De naastgelegen terminal zal in eerste instantie worden gebruikt als observatorium.
Stedelijke luchtvaart
Ontwikkelaar Dan Kodsi over zijn toekomstgerichte aanpak: "Je wilt deel uitmaken van de groep in de vastgoedsector die nu rekening houdt met de toekomst en niet met de groep die later zegt: ‘oh jammer, aan die trend hebben we niet gedacht.’ Dit is binnen tien tot vijftien jaar de toekomst van het vervoer. De stedelijke luchtvaart is dichter bij de realiteit dan je zou verwachten."
Vanaf 800.000 euro
Met de vliegende taxi’s en/of auto’s kunnen de bewoners in dertig minuten van Miami naar Palm Beach reizen - een rit die met de auto bijna twee uur duurt. De prijzen van de appartementen in de wolkenkrabber beginnen bij acht ton voor een appartement met twee slaapkamers. Niet verwonderlijk gezien de ongelooflijke lijst aan faciliteiten. Bewoners krijgen ook toegang tot een exclusieve spa, er is een golfsimulator en er zijn tennisbanen en voetbalvelden. Het gebouw nadert zijn voltooiing en 75 procent van de appartementen is al verkocht. Volgend voorjaar wordt het complex geopend.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Een Tesla of Porsche Taycan tweedehands kopen? Onze mobiliteitsexpert vertelt waar je op moet letten wanneer je een occasie EV overweegt
-
PREMIUM
GOD rijdt in een Porsche, JESUS in een Jaguar: kan je werkelijk élk woord kiezen voor een gepersonaliseerde nummerplaat?
Gespot in Antwerpen: een auto met nummerplaat ALLAH-1. Ja, gepersonaliseerde platen zijn een hit, en zowat alles lijkt te kunnen. “We proberen zo vrij mogelijk te zijn”, bevestigt Thomas De Spiegelaere van de FOD Mobiliteit in Dag Allemaal. “Waarom zouden we weigeren als iemand 1.000 euro over heeft om rond te rijden als KUT-WIJF?” Maar er zijn wel degelijk grenzen. Hier moet je op letten als je jezelf - of iemand anders - graag een persoonlijke nummerplaat cadeau doet. -
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
Voor de ene chauffeur voelen bergwegen als de ultieme rijervaring, voor de andere is het een enge beproeving. In verschillende landen gelden er dan ook nog eens aparte voorrangsregels. Wil je tijdens deze kronkelende klimmetjes - van Oostenrijk tot Italië - geen ergernis opwekken? Dan studeer je deze instructies best vooraf in. -
-
Strafrechtelijk onderzoek naar Babboe: Nederlandse bakfietsfabrikant verstopte bewust kapotte frames
-
Independer
Gsm-gebruik achter het stuur: wat mag wel en wat niet?
Er komen meer en meer controles op het gebruik van de gsm in de auto. Maar welke boetes riskeer je? Wat valt er allemaal onder handsfree bellen? En wat is het verschil met je autoradio bedienen? Independer.be zoekt het uit. -
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
Volgende week zaterdag gaat in Turijn de Ronde van Italië van start. In de eerste grote ronde van het seizoen strijden de renners om de felbegeerde roze trui. Met de Gouden Giro kan jij bewijzen dat je de strafste ploegleider bent en prachtige (geld)prijzen winnen dankzij HLN. Deelnemen is dus de boodschap! -
6
Tesla brengt sneller goedkopere auto’s op de markt: aandeel schiet 12 procent omhoog
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
Tesla wil af van iconische lopende band: op naar “revolutionair” nieuw productiesysteem?
De Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla is van plan om af te stappen van de lopende assemblageband, die na de introductie door Henry Ford zowat honderd jaar geleden de norm geworden is voor de autoproductie. Tesla wil een andere aanpak, waarbij onderdelen van een auto gelijktijdig in specifieke ruimtes gebouwd worden, om uiteindelijk samengevoegd te worden. Dat bericht het financiële persagentschap ‘Bloomberg’ donderdag. Tesla zelf spreekt van een “revolutionair” nieuw systeem. -
PREMIUM19
De Renault 5 is terug: hoe een forse scheut nostalgie de pil van het elektrisch rijden moet helpen doorslikken
De Renault ZOË maakt plaats voor de elektrische versie van één van Renaults meest mythische modellen uit de jaren zeventig en tachtig: de R5. Een brok nostalgie, maar mét een sprong in de toekomst in de vorm van een elektrische motor én een AI-infotainment-systeem van Google. Hoeveel zal hij kosten? En waarom is de ‘Supercar' zo’n icoon? “Direct na de lancering was één koper op de drie destijds een vrouw.” -
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
13 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJurgen Van Den Bergh
Paul van de velde
Paul Corvair
stijn rogiers
marcus bastiaensens