Vijf bekende bars introduceren samen ‘Wet May’: “Antwerpen is de plek waar hét gebeurt”
We kenden al Dry January, een maand zonder alcohol. Vijf Antwerpse bars lanceren nu met een knipoog Wet May, een tegenhanger die iedereen uitdaagt om de levendige Antwerpse bar scene te ontdekken in de maand mei.
De initiatiefnemers zijn de uitbaters van Bar Burbure (Vlaamsekaai), Dogma (Wijngaardstraat), Black Smoke (Boomgaardstraat), Tazu (Vlaaikensgang) en Marigold (Vrijdagmarkt).
“We zijn met een paar cocktailbars gaan samenzitten om te kijken hoe we de levendige Antwerpse bar scene in de kijker konden zetten. Er is corona geweest en iedereen heeft wel eens werken in zijn buurt gehad. Dan kan het geen kwaad om ons nog eens op een positieve manier op de kaart te zetten. Zo zijn we uitgekomen op Wet May, een maand waarin mensen onze bars kunnen ontdekken tegen een voordeliger tarief”, zegt Jurgen Lijcops van Bar Burbure.
Mensen kunnen een kaart kopen bij de vijf zaken aan 50 euro. Daarmee kunnen ze bij elke deelnemende zaak in de loop van mei één drankje kiezen uit een selectie hippe cocktails.
“We hopen dat mensen van de gelegenheid gebruik gaan maken om alle zaken te ontdekken of te herontdekken. Iedereen heeft natuurlijk zijn vaste cliënteel, maar we voelen ons geen concurrenten. We werken liever samen en promoten elkaar. Wet May zal hopelijk zorgen voor wat kruisbestuiving”, klinkt het.
Nieuwe trends
Als het concept aanslaat, dan komt er mogelijk een vervolg in XL-versie, want er zijn nog meer toffe bars op niveau. “Onze bar scene is nog altijd leading in België. Als kenners kijken naar waar nieuwe trends ontstaan of als eerste opgepikt worden, dan kijken ze niet naar Brugge, Brussel, Knokke of Hasselt. Dan kijken ze in de eerste plaats naar deze stad. Antwerpen is de plek waar hét gebeurt. Dat willen we toch eens in de kijker zetten. We zien dit als een test. Als het marcheert, dan kunnen we dit volgende keer uitbreiden naar meer zaken”, zegt Lijcops. (bepr)