1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
-
Als het op je bankrekening niet zo snor zit, kan je ten prooi vallen aan het ‘lipstick effect’: “Die bedragen tellen op”
Verwen jij jezelf de laatste tijd wel vaker met een nieuwe lipgloss, een doosje pralines of een ander klein geschenkje? Dan heeft het ‘lipstick effect’ je misschien in de greep. Budgetcoach Djennah Van Nieuwenhove geeft advies: “Je bent je gevoel van controle kwijt.” -
Wie een date wil scoren, moet ‘rizz’ hebben. Wat betekent het Engelse woord van het jaar?
Niet situationship of Swiftie, maar rizz is verkozen tot het Engelse woord van het jaar 2023. De term is ontzettend hip in de datingwereld en ook acteur Tom Holland gebruikte het woord al, wat het nog populairder maakte. Maar wat is rizz precies? En hoe helpt het je in de liefde? -
-
HOROSCOOP. Onverwachte kosten voor Leeuw en feestjes voor Boogschutter: astrologe Esther voorspelt je week
-
Jobat
Waarom ligt je nettoloon zoveel lager dan je brutoloon?
Wie zijn of haar loonbrief één dezer dagen onder de loep neemt, ziet in eerste instantie een mooi (bruto)bedrag staan. Groot is echter de teleurstelling als je ogen iets verder naar beneden glijden. Wat onderaan je loonstrookje als nettoloon rest - en dus op je rekening belandt - is een pak minder. Jobat.be schetst welke factoren dit verschil veroorzaken. -
HLN Shop
“Gekookt zijn ze vaak echt niet lekker”: Pascale Naessens verklapt hoe je groenten wél smakelijk op je bord krijgt
Kookboekenauteur en keramiste Pascale Naessens (54) houdt van creëren. In plaats van vroeger werk heruit te geven, verschijnt nu haar eerste compilatie met de beste groenterecepten. Het eerste in een serie van vijf themaboeken waarvan het volgende helemaal rond desserts zal draaien. HLN Shop zette zich rond de tafel met de chef voor een gesprek: “Ik wil dat mensen plezier vinden in het bereiden van groenten, dat het leuk en lekker is.” -
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
-
Dit zegt jouw Spotify Wrapped écht over jou volgens een muziekwetenschapper. “Mensen met kinderen, opgelet”
-
Van break-ups over vaginisme tot angsten: al na één aflevering staat podcast van 4 jonge vrouwen aan de top op Spotify
“Ik had er vroeger zelf baat bij gehad om deze gesprekken te horen.” Twee weken geleden lanceerden Liandra, Jaël, Claudia en Tashie hun podcast: ‘Four Real’. In een mum van tijd stonden ze op nummer 1 in de hitlijst van Spotify. Big sister advice, girly issues en vriendinnenpraat over 20-something life. Met deze insteek maken ze tal van van onderwerpen bespreekbaar. -
PREMIUM6
Hoe de klassieke tuinstoel zichzelf heruitvindt
De commotie rond een Beaufort-kunstwerk – een toren van 47 gestapelde stoelen in Wenduine – brengt een icoon uit de zomers van vorige eeuw terug onder de aandacht: de plastieken tuinstoel. Omdat hij spotgoedkoop gemaakt kon worden, veroverde hij al snel de hele wereld. Maar toen delen van onze oceanen veranderden in een plastic soep, volgde een ban. En toch... keert ie terug. -
PREMIUM
Dit staat je te wachten in de komende periode. “We hebben geen zin om met gevoelens bezig te zijn”