Direct naar artikelinhoud
Media

Koen Verwee verlaat de Persgroep Publishing

Koen Verwee.Beeld BELGA

Koen Verwee, CEO van de Persgroep Publishing (dPP) dat onder meer De Morgen uitgeeft, verlaat het bedrijf.

Verwee werd vijf jaar geleden directeur Nieuwsmedia bij dPP en was verantwoordelijk voor de lezers- en advertentiemarkt van De Morgen en Het Laatste Nieuws. Begin 2015 volgde hij Rudy Bertels op als CEO. Onder zijn leiding werd dPP omgevormd van een print-georiënteerd bedrijf naar een multimediale onderneming.

Begin oktober breidde De Persgroep zijn deelname in Medialaan, het moederbedrijf van onder andere VTM, uit van 50 naar 100 procent. “Met deze overname zet de groep een nieuwe belangrijke strategische stap die intensievere samenwerking tussen publishing en broadcasting mogelijk maakt”, vindt Verwee. “Ik heb enkele maanden geleden meegedeeld aan Christian (Van Thillo, CEO van De Persgroep) dat dit een goed moment was om een punt te zetten achter mijn carrière bij de groep.”

Van Thillo wil Verwee uitdrukkelijk bedanken voor zijn verwezenlijkingen. "Koen heeft zijn stempel gedrukt op de transformatie van onze groep, zowel als CEO van dPP als in zijn hoedanigheid van lid van het groepscomité. DPP is op enkele jaren tijd door een indrukwekkende transformatie gegaan. Het Laatste Nieuws (HLN) is onder Koens beleid uitgegroeid tot ‘s lands grootste nieuwsmedium met een dagelijks bereik van 2 miljoen mensen. De nieuwe digitale platformen van HLN en De Morgen hebben op de lezersmarkt nieuwe zakelijke modellen mogelijk gemaakt. Daarnaast werden ook slimme acquisities gedaan in tijdschriften en online activiteiten die de positie van dPP verder versterkt hebben. Ten slotte is Koen ook de bedenker geweest van Topics, een digitale service dankzij dewelke al onze Belgische en Nederlandse abonnees kunnen genieten van alle journalistieke producties die we in beide landen maken. Koen sluit zijn carrière bij onze groep af met een mooi palmares. Ik wens hem het allerbeste toe voor de toekomst.”

'Koen sluit zijn carrière bij onze groep af met een mooi palmares'
Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep

Bertels zal de verantwoordelijkheid van CEO opnieuw op zich nemen, en werken aan een plan om de samenwerking tussen dPP en Medialaan te optimaliseren. “Het is de bedoeling om dit plan af te werken tegen het einde van het eerste kwartaal”, klinkt het.

Verwee kwam vijf jaar geleden over van het Zwitserse UPC Cablecom waar hij Vice President Marketing & Product Management was. Daarvoor werkte hij als Vice President Market Development bij Telenet. Wat hij nu gaat doen, is nog niet bekend.